Avatar billede droner Nybegynder
22. februar 2009 - 19:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny Internet udbyder - hjælp til ændring af den trådløse printer

Hej,

Jeg har skiftet Stofa ud med Cybercity. Min Epson Stylus DX9400F printer, kan nu ikke printe ud, da den på en eller anden måde må være sat op til Stofa/min tidligere router. Hvordan får jeg ændret det, så jeg atter kan printe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. februar 2009 - 17:03 #1
Du har sikkert skiftet sikkerhedsindstillinger og IP adresser for dit ny system. Det kan være lidt af et problem at tilgå printeren nu.

Jeg kender ikke din model, så jeg kan kun komme med generelle betragtninger - så hvis noget ikke lige passer i dit tilfælde, er det derfor :-)

Du kan i indstillinger for printeren se, hvilken IP adresse printeren har været sat til tidligere - f.eks. 192.168.10.10

Som jeg husker Cybercitys opsætninger kører de i IP segmentet 192.168.1.x - så hvis der er noget i de 3 første "segmenter" (tal) der ikke er magen til din PC´s nuværende IP adresse, er det i hvert fald et problem.

Hvis du også har fået nyt trådløst netværk - f.eks. fordi det er indbygget i routeren, så har du formentlig også fået ny krypteringsnøgle, SSID og evt. andre netværksopsætninger.

For at komme i kontakt med din printer skal du enten have et konfigurationsprogram fra Epson der kan finde og konfigurere den trådløst, eller du skal have printeren sat direkte til netværket med et kabel. Så skal du manuelt gå ind og give din PC en IP adresse, der ligner printerens på de 3 første segmenter. Herefter burde du kunne tilgå printeren på dens webinterface (http://[ipadresse <http://[ipadresse/> ] i en webbrowser).
Du vil nu kunne give printeren ny indstillinger, der matcher dit nuværende setup. Når du gemmer indstillingerne vil du igen miste forbindelsen til printeren, men når du har skiftet din PC´s IP adresse, vil den igen kunne se printeren.
Så mangler du blot at oprette en ny TCP/IP port til printeren på din PC med den ny IP adresse.

Det er en større mundfuld, hvis du ikke har så meget styr på netværk - så tag den lidt ad gangen, og skriv hvor du går i stå.... :-)
Avatar billede droner Nybegynder
18. august 2010 - 19:51 #2
Lukkes, da jeg desværre ikke fandt en løsning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2010 - 20:10 #3
Det skulle vi såmænd nok have fundet, men det er dælemig svært at hjælpe, når der ikke kommer nogen respons... (lidt som at tale til den berømte dør :-)