Avatar billede aejsing Nybegynder
22. februar 2009 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router problemer

Hej

Vi er en andelsforening der deler en Internet forbindelse fra Tdc erhverv.
Forbindelse ser ud som følger:
ADSL modem > SE5880 Router (TDC's) > 16 ports Switch > Kabler ud i hver lejlighed.

TDC siger at de kan se der er fuld forbindelse.
Problemet er at ikke alle kan komme på Internettet, de har forbindelse til netværket (fuld IP-adresse osv.). Når jeg så sætter selvsamme netstik (der "ikke virker") i min bærbare får jeg ret hurtig forbindelse til Internettet.

En af brugerne har koblet en trådløs router-switch på sit indgående kabel i lejligheden, men når jeg kører ipconfig i cmd, står hans DNS-suffiks som værende i mit system?

Hvor kan fejlen ligge?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 14:09 #1
ham den bruger der har sat trådløs op på sin tråd ind i huset har han sikret sik forbindelse mod andre kan koble sig på ?

mac filtreringså kun mac numre der står i listen kan komme på

det er ikke sådan du fanger hans boks så det er dens numre du ser
Avatar billede aejsing Nybegynder
22. februar 2009 - 14:21 #2
Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skulle kunne fange hans boks, og få HANS DNS-suffiks?

Han har jo bare koblet en router på han stik ind i lejligheden, jeg sidder på min egen forbindelse direkte ned til switch og router. Jeg fanger ikke trådløs på hans.

Men kan hans opkobling på hans stik "gå tilbage" og forstyrre vores andres fobindelse?
Avatar billede fedora Nybegynder
22. februar 2009 - 15:07 #3
#2 brugeren der har sat sin egen router op har måske sat forbindelsen fra internettet til hans port 1 i stedet for WAN, og hvis han ikke har deaktiveret sin DHCP server i sin router, så vil den udgive IP-adresser, der kan forstyrre den IP i får fra internet-routeren (SE5880). Prøv at bede brugeren der ejer den trådløse router om at koble fra og så se om det løser problemerne, efter at en computer er genstartet.
Avatar billede aejsing Nybegynder
24. februar 2009 - 21:34 #4
#3 Dette lader rent faktisk til og være løsningen. Det vidste sig netop at han havde sat i port 1-4, og ikke WAN, vidste ikke at dette kunne "ødelægge" hele systemet. Tak for hjælpen.
java script:%20void(0);
Regner med at få deaktiveret DHCP-serveren i router, så han stadig kan bruge den som trådløs Swicth.
Avatar billede fedora Nybegynder
25. februar 2009 - 15:26 #5
Det ville ihvertfald være det nemmeste. Jeg er glad for at i fik løst problemet.