Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
21. februar 2009 - 20:12 Der er 9 kommentarer

Samle 2 shares

Jeg sidder med 2 filservere og går lidt med tanken om at samle dem som en share. Er det muligt med DFS ?

Eller nogle andre ideer ?

folk logger ind med AD
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2009 - 21:59 #1
Det er ikke nødvendigvis dfs du skal bruge og hvordan det ender med at virke afhænger lidt af hvad du vil. Du kan, som jeg ser det, ikke samle to forskellige shares til en mappe, men sagtens samle to forskellige shares som undermapper i en mappe. Dette behøver du dog ikke bruge dfs til, det kan klares med genveje og lidt smart opsæt.
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. februar 2009 - 10:13 #2
Jeg ville også vælge metoden med at samle dem som undermapper på et share. Som Bufferzone siger, så er det ikke nødvendigt at bruge DFS, men jeg syntes nu det er ret nemt at sætte op deri.
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
22. februar 2009 - 10:59 #3
Jeg prøver mig lige lidt frem :)

Alt efter løsningen skal jeg nok smide nogle points til jer begge.

bufferzone: Dette behøver du dog ikke bruge dfs til, det kan klares med genveje og lidt smart opsæt. ?? vil gerne have du uddyber dette. Problemet ligger vel i at jeg ikke vil have dem til at logge ind 2 gange så jeg kan ikke bare linke til en anden share.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2009 - 12:26 #4
Der køres ikke AD så de autoriseres 1 gang ved login på deres maskine ?
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
22. februar 2009 - 13:09 #5
Det er lidt forskelligt. Men størstedelen gør.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2009 - 13:24 #6
:) Min holdning ville være at dem der vælger ikke at logge ind på AD via Login er selv ude om det. Det er jo blandt andet derfor AD er der at du kun skal autoriseres 1 gang.
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
22. februar 2009 - 13:50 #7
Det kan også være at det bliver den endelige løsning på det :)
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
22. februar 2009 - 14:28 #8
spotgun smid lige et indlæg som svar :) det blev DFS jeg tog efter lidt bøvl. Bufferzone du må sige hvis du også gerne vil have nogle point ;) så laver vi bare en tråd med point til dig.
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. februar 2009 - 08:59 #9
Giv bare pointene til Bufferzone, han foreslog jo bl.a. DFS først.