Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 11:39 Der er 9 kommentarer

Udelukke pc fra netværk?

Jeg har en Level one FBR 1418TX router samt en Level One Wap 006 ap.Jeg kan ikke få adgang til ap selv efter reset så jeg kan sætte brugernavn/password for at de der kobler sig trådløst op ikke bare skal kunne gå på netværket. Kan jeg udelukke de der ikke skal have adgang til netværk samt www i routeren når jeg kender mac adressen på den jeg ikke vil have med.
Problemet er opstået efter vi har fået en nabo der netop lige kan fange vores netværk :o(
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 11:48 #1
Jeg vil kraftig anbefale at du resetter APen. og sætter den op igen.
Det kan normalt gøres ved at finde resetknappen og holde den inde, nogen gange op til 30 sekunder nødvendig.
skriv hans mac adresse ned, og luk så for adgangen i APen.
Du SKAL lukke for ham da du ikke må sende ud til naboer.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 11:57 #2
Tak for svaret, jeg har prøvet et hav af gange at resette skidderikken, men den vender bare tilbage til normal. Jeg har hans mac adresse.Kan den ikke spærres i routeren?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 13:05 #3
Nu har jeg haft strømmen fra AP og trykket reset knappen ned i over et minut, med strøm trykket reset fra et halvt til et helt minut, jeg kan stadig ikke finde den under 192.168.2.1
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 14:57 #4
Prøv evt at holde reser inde i medens du sætter strøm på og hol den inde i 1 minut, eller til lamperne reagere
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 15:12 #5
Kan stadig efter at have prøvet dit råd ikke fange den på 192.168.2.1, kan det have noget med selve routeren at gøre?
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 16:02 #6
Prøv at sætte AP direkte på en PC
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 16:37 #7
Det har jeg pgså prøvet men uden den kan fanges på 192 osv
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 10:10 #8
Pc der skal tilgå ap for web config skal have denne adresse 192.168.2.10 så er der hul. Nu mangler jeg bare en der kan fortælle mig hvordan jeg får spærret ap for andre end der brugere jeg vil have ind, jeg har læst manualen men det er ikke noget jeg lige forstår. Manualen ligger her ftp://download.level1.info/manual/WAP-0006_DK.pdf  kan man lave det sådan, at brugere skal indtaste login og password for at tilgå ap eller hvad laver man?
Avatar billede natas-dk Nybegynder
24. februar 2009 - 22:11 #9
du kunne jo slå kryptering til...
så skal han kende/gætte din krypterings nøgle
og så evt. mac filtrering..
så er det kun de netkort med de mac adr. der kan komme ind...

og evt. slå "Broadcast SSID" fra...  så kan han ikke umiddelbart se at dit net er der...