Avatar billede munkerud Nybegynder
03. juli 2001 - 22:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af harddisk

Jeg har prøvet at installere en 40 GB IBM 60gxp harddisk, men der er opstået nogle problemer.

Ibm hardisken er sat til primare slave og quantuam på 30GB som primare master. Se spm 77282 for motherboardtype.

1. Bios\'en stopper når den skal autodetech harddisken - har prøvet at lade den stå i ca. 10 min uden at der skete noget/ikke kom videre.

2. Derefter prøvede jeg at hente en disk manager 2000 fra http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm
- Det program kunne godt se harddisken, men den kunne ikke installere harddisken, heller ikke når jeg satte biosen op til autodetech på harddisken.

3. Har prøvet at installere harddisken via dos, men når jeg rebooter, så kan man ikke se harddisken.

Hvad kan man gøre, for at få harddisken til at virke ?

P.s. Spørgsmålet vil blive kommenteret af jalle, som oprettede spm 77282.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
03. juli 2001 - 22:09 #1
Hvor gammel er din computer?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2001 - 22:13 #2
prøv at flashe din bios (upgrade) mange bios\'ser især lidt ældre har en grænse ved 32-33 gb som man skal opgradere for at komme over.
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
03. juli 2001 - 22:18 #3
Hmm det er alså ikke sikkert at du kan få din 40 gb hd til at køre i din maskine, hvis jeg var dig ville jeg købe en ny maskine, du kan sikkert bruge noget af dit gamle hardware..

Send en mail til mig hvis du skal have hjælp til en ny com.. Danni@esenet.dk

/Danni
Avatar billede munkerud Nybegynder
03. juli 2001 - 22:20 #4
sunlock.dk >> den er fra 97/98 kig evt på www.eksperten.dk/spm/77282 - der står mere om det motherboard og flere oplysninger omkring denne pc\'er.

jelzin101 >> Den er opdateret med den nyeste bios.

Lidt ekstra oplysninger: Harddisken er købt hos Zitech og fik i den anledning at vide at der kunne være problemer ved 30 GB grænsen, men at det kunne løses med noget software - disk manager 2000 fra ibm\'s webside.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
03. juli 2001 - 22:23 #5
For mig ser det ud som om din \'puter bare ikke kan klare disken. Du siger jo selv at Disk Manger 2000 (IBM\'s) ikke kan klare det. Det er jo en IBM disk, såå... Jeg havde samme problem med en 200 MHz (dog kun 20 GB). Det kunne den godt klare, så jeg tror det er din maskine, der ikke kan holde styr på så stor en disk.

::sunlock.dk::