Avatar billede gimmer Nybegynder
20. februar 2009 - 19:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

TDC TV Selector -> computer?

Hej,
JEg har en TDC TV selector, hvor jeg kan optage til på, men hvordan får jeg det over på computeren?
på forhånd tak
mvh Lars
Avatar billede norbert_ Nybegynder
20. februar 2009 - 19:53 #1
Hvis det er yousee's dekoder med harddisk, du har, kan du IKKE overføre dine optagelser til pc'en, med mindre du overspiller det til PC'en eller en decideret harddiskrecorder.
Avatar billede nemlig Professor
20. februar 2009 - 19:54 #2
Du skal anvende selectorens scartudgang, som du forbinder med din PC's videoindgang (typisk composite eller S-VHS).
Avatar billede gimmer Nybegynder
20. februar 2009 - 20:36 #3
først tak for jeres svar,

til nemlig:

hvis jeg gør dette skal jeg så ikke afspille det jeg vil overføre og sætte computeren til at optage? altså hvis jeg skal overføre en film vil det typisk tage 1½ til 2 timer?
mvh LArs
Avatar billede nemlig Professor
20. februar 2009 - 21:20 #4
Jo - det er fuldstændigt korrekt.
Du kan kun overføre fra en Selector ved at afspille, det du vil have optaget.
Avatar billede gimmer Nybegynder
21. februar 2009 - 09:55 #5
okay tak, men der sidder jo et usb stik for forsiden af den? kan det ikke aktiveres på nogen måde?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. februar 2009 - 10:22 #6
Den er - så vidt jeg ved - til ingenting lige nu, men til fremtiden - desværre. Du kan IKKE få fat i original-filerne.
Avatar billede gimmer Nybegynder
21. februar 2009 - 14:12 #7
Hmm okay tak... det kan jeg jo simpelthen ikke forstå hvad rationalet bag er? det er jo ikke ulovligt at optage på vhs og tage en kopi til sig selv, ej heller brænde en dvd med det man har optaget på en hver anden hd optager?
nå men mange tak for hjælpen, så hvis du svarer så giver jeg dig points :-)

mvh LArs
Avatar billede nemlig Professor
21. februar 2009 - 14:50 #8
øh - jeg er usikker på om du mener, om jeg skal svare.
Jeg giver hermed et svar, og hvis du mener nobert_, så giver du jo bare ham pointene. Alternativt kan du dele pointene mellem os.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. februar 2009 - 14:51 #9
Det er nok fordi, at det der ligger på hd-dekoderen er direkte original stream og ikke en analog stream, som er kopieret over på hhd. Men det har noget at gøre med rettigheder.
Avatar billede gimmer Nybegynder
21. februar 2009 - 15:00 #10
Jeg vil faktisk meget gerne dele dem, det var mig som formulerede mig forkert. Så lige et afsluttende spg. hvordan deler jeg dem? jeg er ikke så skarp til det nye layout

mvh Lars
PS. endnu engang tak for jeres hjælp
PPS. jeg kan kun se nobert har svaret?
Avatar billede gimmer Nybegynder
23. februar 2009 - 19:51 #11
# nemlig
kan du ikke lige svare så jeg kan dele points til dig?
mvh lars
Avatar billede nemlig Professor
28. februar 2009 - 17:36 #12
Hejsa - min emailopsætning var forkert, så jeg havde ikke set de sidste indlæg i denne tråd. Nu får jeg email hver gang.
Hermed et svar!