Avatar billede rozz Nybegynder
20. februar 2009 - 14:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formel

Hej venner. mangler en formel

hvis;

Indtastning i felt A: Sort - tæl da summen sammen i kollonne b1 til b5 og gengiv i c1. Hvis indtastning hvid - tæl da sammen i kolonne f1 til f5 og gengiv i D1

samtidig:
kan man få en formel som; idet du skriver i feks A1  - at dette tæller for 1 . hvis man vi lave en oversigt over ens antal ordre?

nogen der kan hjælpe mig ??
Avatar billede ladyhawke Novice
20. februar 2009 - 14:28 #1
du har da lidt bøvl med de formler... men jeg vil lade andre svare, jeg har jo ikke haft held til at hjælpe dig tidligere
Avatar billede rozz Nybegynder
20. februar 2009 - 14:32 #2
du må da gerne svare hvis du kan ??
Avatar billede ladyhawke Novice
20. februar 2009 - 14:36 #3
nu har du afvist mine svare hver eneste gang jeg har forsøgt, selvom jeg er temmelig sikker på at det burde virke, så jeg har ikke lyst til at spilde tid på at finde ud af det
Avatar billede rozz Nybegynder
20. februar 2009 - 14:40 #4
det er altså en mistforståelse - sidst kom jeg til at acceptere et svar fra mig selv og ikke erikjuul som skulle have pointene - derfor skrev jeg netop også : att erikjuul som du svarede på...
Avatar billede ladyhawke Novice
20. februar 2009 - 14:43 #5
ja da, men det ER altså muligt at give point (også helt forskellige pointdeling mellem de forskellige svar). Da du ikke reagerede på mit svar i erikjuul spørgsmålet, hverken med kommentarer eller nyt spørgsmål som tidligere, så må jeg vel tolke det som en blank afvisning af svaret...

bemærk at du jo også stillede et nyt spørgsmål i ovenstående
Avatar billede ladyhawke Novice
20. februar 2009 - 14:45 #6
Det her kan måske hjælpe dig:
http://www.ozgrid.com/VBA/sum-count-cells-by-color.htm

men det er ikke en formel, det ved jeg ikke om man kan...
Avatar billede rozz Nybegynder
20. februar 2009 - 14:49 #7
det er desværre for advanceret til mig :/
Avatar billede rozz Nybegynder
20. februar 2009 - 14:59 #8
håber dog andre kan byde ind .. ?:)
Avatar billede ladyhawke Novice
20. februar 2009 - 15:24 #9
så har jeg vist spildt tiden igen: http://www.cpearson.com/excel/colors.aspx (som jeg skrev, jeg tror ikke der er indbyggede funktioner i Excel, som kan skelne på farver).

Har du læst artiklen igennem eller er det engelsk der er for avanceret? det kan jo være nødvendigt at lære nogle nye ting, for at opnå en tilsyneladende simpel ting
Avatar billede vejmand Juniormester
20. februar 2009 - 17:57 #10
Formel i C1:
=HVIS(A1="Sort";SUM(B1:B5);"")

Formel i D1:
=HVIS(A1="hvid";SUM(F1:F5);"")

Vær opmærksom på, der er forskel på små og store bogstaver.
Du har stavet Sort med Stort og hvid med småt.

Dit andet spørgsmål forstår jeg desværre ikke.....