Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
20. februar 2009 - 12:00 Der er 1 løsning

Maxtor Ekstern 1TB Vil ik starte op??

Hej.

Har en Maxtor 1tb ekstern harddisk som har virket siden jeg fik den.

Så kom jeg hjem fra arbejde en dag, og så virkede den ik.. jeg slukkede computeren og harddisken. og startede så computer op, og satte harddisken til.

Den starter stadig ikke op.. Der "summer" hvert tredje sekund lige som et cd drev der har problemer med at læse disken..

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 11:10 #1
Det ser ud til at den er brændt af.
Hvis 12v spændingen er stået af i kassen, så harddisken ikke for "energi" vil den ikke starte...
Det kan dog være at det "kun" er kassen, og ikke harddisken.
Prøv at tage harddisken ud og prøv den hos en kammarat.
Hvis det ER harddisken, håber jeg den er købt med garanti.