Avatar billede intercode Nybegynder
20. februar 2009 - 10:19 Der er 1 kommentar

GPRS og DHCP

Hey

mit net er nede, og jeg vil ca være uden i 1 uge.
jeg har dog via mit firma en telefon med et GPRS abonnoment.

Det jeg har brug for at få koblet mit ekisterene netværk til denne.

jeg kan koble op via min bærbare pc, igennem telefonen på gprs.
men hvordan får jeg "signalet" sendt bagud i mit netværtk ?
det som er det primære er min parabol modtager, som skal kobles op.

skal man installere et dhcp server på min bærbare og så ændre min parabol modtagers gateway til den på min bærbare eller ?

1000 tak

Michael
Avatar billede riversen Nybegynder
20. februar 2009 - 16:25 #1
du burde kunne vælge at dele din lan forbindelse. Det er længe siden jeg har brugt det, men så vidt jeg husker, vil du pc dele IP'er ud til resten af netværket. DHCP i din router skal altså deaktiveres eller sluk den.