Avatar billede Mommerman Nybegynder
20. februar 2009 - 07:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmebyg af Stationær Mac Pro

Jeg ved at med de rigtige komponenter vil det være muligt at bygge en hjemmelavet Mac Pro, men jeg ved ikke helt hvordan man gør.
Jeg har bygget computere før, men kender ikke specifikationerne jeg bør overholde for at gøre det til en hjemmelavet Mac.

Jeg er i forvejen Macbook Pro bruger, men kunne godt tænker mig et ordentlig kraftcenter til min musik produktion, er dog på SU, så jeg har ikke lige 20.000 gemt i madrassen til den ægte vare.

Håber på noget kvalificeret hardware hjælp, er dog ikke på at diskutere Apple End User License Agreement(EULA) vil bare gerne kunne bygge hardware selv. Mit budget er 7000kr
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 07:54 #1
Der er en på lifehacker der har skrevet en rigtig god guide til hvordan du laver din egen "Hackintosh" med PC komponenter.
Du kan læse artiklen her:
http://lifehacker.com/348653/install-os-x-on-your-hackintosh-pc-no-hacking-required
Håber det hjælper.
Avatar billede Mommerman Nybegynder
20. februar 2009 - 08:08 #2
mange tak, jeg har set denne artikel, synes bare den var ret gammel, så jeg håbede nogen kendte en nyere artikel så man evt kunne bruge den nye Core7 fra Intel
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 08:58 #3
Som du også selv nævner er det jo imod deres EULA (eger du en licens er det jo nemmere ikke at få dårlig samvittighed), men du kan prøve at se på diverse skumle torrentsider om ikke du kan finde en version med drivere til Intels Core i7.
Jeg vil ikke linke til noget, da jeg så syntes jeg går lidt for langt over på den mørke side.
Avatar billede Mommerman Nybegynder
20. februar 2009 - 09:14 #4
Jeg takker for din kommentar Kimsey, men dette er kun hardware spørgsmål, ikke noget skummelt med torrents og stads.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 14:06 #5
Det jeg mente var, at det at bruge Apple software på non-Apple hardware er ulovligt (EULA), men at det kan være der er nogle der (ulovligt) har lavet nogle driver (udgivet som torrents) der virker med Core i7.
Da det på ingen måde er noget Apple selv supporter, skal du ud og have fat i noget tredjepartssoftware lige meget hvad, og da det jo er ulovligt, kan jeg ikke hjælpe mere.

(Undskyld hvis jeg ikke gjorde mig helt forståelig med overstående. Bare du fik budskabet :)
Avatar billede Mommerman Nybegynder
08. marts 2009 - 18:28 #6
lukkes