Avatar billede hostmaster Nybegynder
19. februar 2009 - 23:31 Der er 8 kommentarer

Outlook spørger konstant efter password

Hejsa

Jeg har lige fået lavet en exchangekonto (hosted exchange 2007). Når jeg skal sætte min konto op i Outlook 2007 går det fint med at finde serverindstillingerne automatisk via Autodiscovery (jeg har også prøvet manuelt), men problemet opstår når jeg skal åbne Outlook for første gang efter kontoen er tilføjet.
Outlook bliver ved med at spørge efter password, selv om jeg indtaster det rigtigt, mange gange. Og jeg får slet ikke lov at åbne Outlook helt, for når jeg trykker annuller, lukkes Outlook ned igen.

Jeg prøvede at tilføje kontoen på mit arbejde, og der var ingen problemer, og jeg ved derfor det er et problem lokalt på min computer.

Jeg kan tilføje, at jeg havde et lignende problem der pludselig opstod med min Hotmail-konto, som jeg også havde tilføjet i Outlook. Den blev også ved med at spørge efter password, og jeg kunne slet ikke tjekke min Hotmail via Outlook længere.

Håber nogen kan hjælpe mig med at løse problemet.

På forhånd tak

Mvh Anders
Avatar billede vejmand Juniormester
19. februar 2009 - 23:46 #1
Jeg er lidt i tvivl om du kan bruge noget her, når du slet ikke kan åbne Outlook.
http://www.abusiness.dk/6/index.asp?article=280

Du burde kunne komme ind i din konto i kontrolpanelet under Post
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2009 - 02:05 #2
Hvor får du hosted din exchange. Er det på dit arbejde?

/ptj_11
Avatar billede hostmaster Nybegynder
20. februar 2009 - 07:33 #3
Vejmand: Det er ikke det der er problemet desværre. For når jeg indtaster password, prompter den bare igen, og det er derfor jeg ikke kan komme ind i Outlook.

Ptj_11: Jeg får det høster hos www.skyfillers.dk
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. februar 2009 - 15:49 #4
Det lyder umiddelbart som om, du ikke får godkendt dit password af den rigtige server. Hvis den server du kontakter ikke kender dig, så plejer der at ske lige nøjagtigt det du beskriver.
Kan du ikke prøve at lægge din opsætning her.
Så kan vi prøve at se, om vi kan få øje på noget forkert.
Ps. du har vel ikke en firewall der spærrer for vejen ind/ud?

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. februar 2009 - 16:04 #5
Sakset fra Skyfillers side under faq:
Hvorfor kan Outlook ikke forbinde til Exchange-serveren, selvom adgangen til OWA fungerer?

Undersøg venligst via vores kontrolpanel, om det pårørende konto er et Hosted Exchange Premium-konto.

Skulle dette ikke være tilfældet, kan e-mail kun hentes via POP3/IMAP. Kontotypen (Basic/Premium) kan til en hver tid ændres via vores kontrolpanel. Hver opmærksom på at en ændring af kontotypen kan være forbundet med flere omkostninger.
Har du prøvet at kigge her?

/ptj_11
Avatar billede hostmaster Nybegynder
22. februar 2009 - 01:43 #6
Jeg sikker på at problemet ikke ligger på serveren. Jeg har netop fået det til at virke på min bærbare computer, uden komplikationer.

Jeg har en premium-konto hos Skyfiller, så det er heller ikke det der er problemet.

Den kommer heller ikke med nogen fejlmeddelse, men login boksen bliver bare ved med at komme frem, til jeg trykker annuler. Og derefer lukkes Outlook med en fejlbesked om at Outlook skal have forbindelse til serveren for at kunne fungere.
Jeg har POP3 konti på en anden profil, og den virker uden problemer.

Jeg har også prøvet at slå min firewall fra på computeren, uden positivt resultat.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. februar 2009 - 07:06 #7
Prøv evt. at slette kontoen igen, og så oprette den igen mens du følger opsætningen på den bærbare.
Måske der står et flueben forkert et eller andet sted....
Avatar billede hostmaster Nybegynder
22. februar 2009 - 10:39 #8
Det prøvede jeg har igår, og det virkede heller ikke :(