Avatar billede lullalej Nybegynder
19. februar 2009 - 21:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksporter til XLS-fil

Hejsa,

jeg vil lave nogle links på en side, hvor man kan downloade oplysninger fra MySQL til en XLS-fil, hvordan gør man det?

Jeg har fundet flere scripts på nettet til det, men kan ikke få noget af det til at virke.

Jeg søger derfor et færdigt script til det, håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2009 - 21:11 #1
Var det ikke nemmere at eksportere til CSV og lade Excel konvertere ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2009 - 21:45 #2
Du kunne også kigge på disse funktioner: http://px.sklar.com/code.html/id=488

Og hvis du som du siger, ikke ønsker links eller kodestumper, men færdig kode, hvor du bare skal skrive: Udviklet af Lullalej 2009, så hører det vist hjemme under opgaver.
Avatar billede lullalej Nybegynder
03. marts 2009 - 10:37 #3
arne_v: Jo, om det er CSV eller Excel ark er egentlig underordnet, for den skal bare hive nogle data ud som skal bruges til noget brevfletning.

jakobdo: Jeg er ikke interesseret i at skrive "udviklet af", jeg er kun interesseret i at få fat i noget kode der kan det. Som jeg kender denne side, så er det mest bare et link man får, og derfor synes jeg ikke det skal ind under "opgaver", det er jo ikke noget specielt, der er med garanti nogen der har lavet det.

Men hvis du ikke er interesseret i at hjælpe folk, hvad laver du inde på denne side??
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. marts 2009 - 11:01 #4
lullalej: Hvad fanden snakker du om din amatør? Hvordan tror du jeg er endt som nummer 1 i php kategorien ? Måske ved at hjælpe folk...
Men der er bestemt nogle som er mere modtagelige over for hjælp end andre, samt andre man hellere vil hjælpe...
Avatar billede lullalej Nybegynder
03. marts 2009 - 11:17 #5
GLEM DET!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2009 - 01:13 #6
Vi kan sagtens give dig et eksempel.

Ihvertfald hvis CSV er OK.

Jeg har selv et sådan eksempel liggende på hylden.

Men det er ikke bedre end tusindvis af andre eksempler.

Og ligesom alle andre eksempler vil det skulle tilrettes til din kontekst.

Du kan akkurat lige så godt tage et af eksemplerne fra nettet, forsøge at tilrette det og så poste koden og fejl, hvis du kører fast.