Avatar billede snaden Nybegynder
19. februar 2009 - 20:47 Der er 18 kommentarer

problemer med udgående mail

Hej eksperter.

Jeg har et problem med min udgående postserver. Tilsyneladende er der "nogen" der tror, at den bliver brugt til spam. Først blev den blokeret af Spamhaus.org, og da jeg fik "delisted" min adresse derfra, og nu troede outlook express duede igen, fik jeg nedenstående fejlmeddelelse. Hjælp!

Jeg har ikke haft problemer før, og har ikke ændret i min opsætning. (jeg kører outlook express 6.0)

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'xxxxx@xxxxxxxx.dk'. Emne 'det er su', Konto: 'mail.trefalke.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [87.63.228.86] blocked using opl.symantec.foo; 87.63.228.86 found on Symantec Open Proxy List/Zombie List', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 02:11 #1
Det kunne tyde på du skulle kugge dine indstillinger efter, evt. om du har krydset af i "Serveren ti udgående post kræver ....". Og få rettet: 'smtp.mail.dk' da det sandsynligvis er forkert.

Det er heller ikke smart at skrive folks e-mail adresse her inde, men når hun begynder at få masser af spam-mails er jeg sikker på hun bliver glad for dig. :)
Avatar billede snaden Nybegynder
20. februar 2009 - 07:35 #2
Ups... kan man rette/slette mailadressen?

Jeg har ikke tidligere haft flueben i "serveren til udgående post kræver"... og det har fungeret fint. Og jeg tror smtp.mail.dk er rigtig... har som nævnt kørt uden problemer førhen,
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 07:42 #3
Nej, du kan ikke slette mail-adressen.

Har du tdc?
Avatar billede snaden Nybegynder
20. februar 2009 - 07:46 #4
Nej jeg har opkobling gennem et mindre firma, som vores andelsforening har indgået aftale med...
Avatar billede snaden Nybegynder
20. februar 2009 - 07:47 #5
Kan man slette sit indlæg... Det kan da ikke være rigtigt, at man ingenting kan gøre ift. hvad man har skrevet?
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 07:53 #6
Du kan muligvis prøve her: http://www.eksperten.dk/spm/Eksperten/CoAdmin/  men du skal ikke regne med det. Hvis man kunne rette i indlæg, kunne man jo skrive hvad som helst, enten noget mindre pænt om andre, racistisk pis eller hvad man nu kunne føle for at skrive, og så bare slette det.
Avatar billede snaden Nybegynder
20. februar 2009 - 07:59 #7
tak
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 08:01 #8
Det er heller ikke folk herfra der ville sende mails til hende, men der står en masse søgemaskiner over hele verden der afsøger steder som dette for mailadresser, og "sælger" dem videre til mindre lødige og "fattige" folk som ikke bare kan, men også vil, misbruge dem.
Avatar billede snaden Nybegynder
20. februar 2009 - 08:10 #9
Ja jeg er med på det. Og det vil vi selvføgelig ikke have!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. februar 2009 - 15:06 #10
smtp.mail.dk er til TDC

Du skal bruge den SMTP-server som din udbyder bruger....
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2009 - 16:14 #11
.. og ip'en er også en tdc, men bruger tdc kun smtp.mail.dk, eller....?
Avatar billede PON65 Nybegynder
21. februar 2009 - 16:38 #12
Jeg følger lige med her, jeg har fuldstændig samme problem som Snaden, min mail skriver det samme og jeg har ikke ændret i min POP3 eller smtp indstillinger.

Problemet opstod hos mig da jeg ville hjælpe en ven med at lave hans computer med virus, da den kom på mit netværk ( via en router ) sagde IE7 browser at der var et problem. Jeg fjernede virus på hans computer.

Men nu er min IP adresse så åbenbart blokeret for spam. Fik også frigivet min IP hos Spamhaus.org men kan ikke finde et sted hvor jeg kan frigive den hos Symantec.

Jeg tror ikke problemet ligger i vores computere eller hos TDC, venter spændt på en løsning
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2009 - 16:54 #13
Prøv at sluk for routeren en times tid, og prøv så igen.
Avatar billede PON65 Nybegynder
21. februar 2009 - 17:35 #14
Jeg prøver at slukke Modem, Router og Computer 1 times tid. Jeg vender tilbage
Avatar billede PON65 Nybegynder
21. februar 2009 - 19:43 #15
Det hjalp ingenting at have det hele slukket ( 2 timer ) den skiver dette:

Meddelelsen kunne ikke sendes. Godkendelsesindstillingen er muligvis ikke korrekt for serveren til udgående post (SMTP). Du kan få hjælp til at løse problemet ved at søge efter "Fejlfinding i forbindelse med Windows Mail" i Hjælp og læse afsnittet "Jeg har problemer med at sende e-mails". Hvis du skal have hjælp til at angive de korrekte serverindstillinger, skal du kontakte din e-mail-udbyder.

Den afviste e-mail-adresse var xxxxxx@xxxxx.dk. Emne 'godaw', Konto: 'PON', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [87.XX.XX.102] blocked using opl.symantec.foo; 87.XX.XX.102 found on Symantec Open Proxy List/Zombie List', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede PON65 Nybegynder
21. februar 2009 - 19:59 #16
Fandt lige denne på Symantec's hjemmeside:

http://ipremoval.sms.symantec.com/lookup/

Har indtastet min IP adresse og "image text", i det følgende vindue har jeg sat X i at min computer er virusfri.

Jeg ved min computer er virusfri, men du skal være 100% sikker ellers kan din IP adresse blive "banned for good"

Der vil nu gå 24 timer så får jeg svar tilbage.
Avatar billede justrace Novice
22. februar 2009 - 01:13 #17
Så er der jo kun at vente. :)

Men hvorfor har den gjort det?
Avatar billede PON65 Nybegynder
22. februar 2009 - 10:18 #18
Yes, så kan der sendes E-mail igen, det var min IP adresse der var blevet spærret af Symantec og Spamhaus.
Pga. at jeg havde haft en computer på mit netværk der var inficeret med en mail virus der sente spam ud.

Så problemet løses ved at du renser din maskine for virus med et godt antivirus program og dernæst "renser" din IP adresse på:

http://www.spamhaus.org/lookup.lasso og
http://ipremoval.sms.symantec.com/lookup/

Jeg har læst mig til at der skulle findes 5 steder der overvåger IP adresser der udsender spam mail, så er der andre der har spærret din må du følge den advarsel som Outlook giver dig.

Du kan se din IP adresse på http://www.myip.dk/