Avatar billede hans_henrik Nybegynder
19. februar 2009 - 08:24 Der er 1 løsning

Vista kan ikke se nogle servere på vores netværk.

Der er opstået en underlig fejl i vores opsætning.
Vi har 3 brugere som kører Vista, alle andre kører XP og virker fint.
I går eftermiddags mistede de adgangen til vores Fil server samt Exchange server.
De kan godt lave en nslookup på serveren og får den korremte ip-adresse, men de kan ikke pinge eller forbinde til serveren.
De har ipadresse og kan se øvrige servere.
Fra serverne kan vi heller ikke pinge vista maskinerne.
Der er ikke umiddelbart nogen fejl i evntlog, og firewall er disablet.
Hans Henrik.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
20. februar 2009 - 09:04 #1
Fejlen er nu fundet.
Det var en switch der havde vlan konfigureret forkert (tabt sin opsætning) så der pludselig var 2 forskellige dhcp servere der svarede.
Bare underligt det kun er vista maskiner som var berørte af fejlen.