Avatar billede skagen Nybegynder
19. februar 2009 - 01:47 Der er 1 løsning

Trådløs netværks adaptor disables automatisk

Jeg har et underligt problem på min arbejds laptop.

På arbejdet er den på nettet via dockingstation (netværkskabel) og der er ingen forbindelse til nogen af de mange trådløse net der er inden for rækkevidde.

Når jeg kommer hjem og tænder PC'en (ikke opstart m. boot, men blot fra standby) så finder den mit eget trådløse netværk og går i gang med at forbinde, men i samme øjeblik den har fået en IP adresse, så disables "Wireless Network Connection" (det trådløse netværkskort) og netværksforbindelsen tabes som følge heraf. Jeg bliver så nød til at gå ind i "Network Connections", højreklikke på "Wireless Network Connection" og vælge enable, for at få den på igen. Herefter er der ingen problemer. Hvis jeg sætter PC'en på standby og tænder igen senere er alt stadig OK, men det gentager sig HVER dag, når jeg kommer hjem fra arbejdet. Også selv om jeg kun sætter PC'en på standby mellem arbejde og hjemme.

Mit spørgsmål er: Hvorfor bliver "Wireless Network Connection" automatisk disabled, første gang den finder og forbinder til mit eget trådløse netværk efter at have været på firmaets kablede netværk?
Avatar billede skagen Nybegynder
18. august 2010 - 13:19 #1
Arbejder der ikke mere.
Har ikke PC'en mere.
Problemet er væk :-)

Lukker