Avatar billede ancillus Nybegynder
17. februar 2009 - 17:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forsinkelse i lyd på streamede videoer

Hej,

Vi kender nok alle sammen det, at vi sidder og ser en video på nettet, og pludselig kommer der en forsinkelse på lyden, hvilket er megairriterende at se på, når lyden ikke følger mundbevægelserne.

Men vil lige høre, om der er nogen, der ved, om man kan undgå det? Eller er det udelukkende en fejl fra uploaderens side, som man ikke kan gøre noget ved?
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 21:36 #1
Problemet kan både opstå når uploaderen laver videoen såvel som når du afkoder den. Med andre ord er det eneste du kan gøre at opdatere dine codecs. Det kan dog også være din processor der er for langsom til at afvilke filmen mens den bliver streamet. Men hvis din computer er forholdsvis ny bør det ikke være problemet.
Avatar billede ancillus Nybegynder
18. januar 2011 - 23:42 #2
svar