Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2009 - 12:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logo

Hej

Hvad skal man tage højde for, når man designe logoer til både tryk og web. Skal det være i RGB, CMYK, stafagefarver eller pantone farver.
Hva så? nå man laver logoer i web 2.0 agtig design. Med masser af lys og skygge, gelagtig eller glasagtig overflader osv. Kan det give nogen problemer i trykken?

Nu har jeg søget efter info om disse ting på nettet, uden at kunne finde et brugbart svar. Så nu håber jeg at der er nogen der kan svar mig
Avatar billede psychopixi Nybegynder
17. februar 2009 - 13:06 #1
Hvis du laver logoer til webdesigns ville jeg bruge RGB.
Hvis ud laver logoer til udprint ville jeg bruge CMYK.
Avatar billede sandfaer-andersen Nybegynder
26. februar 2009 - 10:49 #2
Hvis du opbygger logoet i illustrator, kan du altid ændre farve-skala uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2012 - 10:33 #3
Skal da vist lige have lukket det spørgsmål.