Avatar billede taishi Nybegynder
03. juli 2001 - 17:28 Der er 10 kommentarer

adsl via netkort

Jeg har lidt problemer med at få mit adsl op at køre.
Jeg har en Cisco 677 router og et Typhoon netkort 10/100 mbit. I forvejen har jeg installeret både 56k og isdn modem. Igennem wol har jeg fået en vejledning til at sætte den op, og da jeg samtidigt skulle anskaffe mig et netkort, kunne jeg jo ligesågodt køre gennem det. Da jeg installerede det, kom jeg til at trykke på en forkert knap, og der kom det slemme gule udråbstegn i enhedshåndtering ved siden af det. Jeg fjernede den, og genstartede computeren for at geninstalllere. Men i opstarten manglede windows følgende filer: vnetsup.vxd vredir.vxd dfs.vxd og da den startede windows og (98 se)stod der npget lignende: \"Følgende filer mangler eller er ødelagt: \"msnp32.dll\" og denne gør at et eller flere af disse programmer ikke kan køre: \"Microsoft Network\"\"
Nu har jeg fået en til at sende mig vnetsup.vxd vredir.vxd og msnp32.dll. De 2 første virker fint nok, men msnp32.dll melder stadig fejl, selvom jeg har lagt den i den rigtige folder......
Det er meget på en gang, men vil i ikke nok hjælpe mig med at få mit adsl til at virke...?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2001 - 17:48 #1
afinstallér dit netkort og installer det igen...
Avatar billede sascha Nybegynder
03. juli 2001 - 17:57 #2
jelzin101 har ret. Afinstaller or geninstaller,så kører det garanteret
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. juli 2001 - 18:40 #3
Og husk ved installation af Netkortet at vælge \"Har diskette..\", så du kan kopiere de nødvendige filer ind. Du kan desuden vælge at fjerne \"Klientprogram til Microsoft Netværk\", og geninstallere dette! :)
Så skulle du gerne være kørende.
Avatar billede sippo Nybegynder
03. juli 2001 - 18:40 #4
fjern også de modemer du har for det gave nemlig mig problmer.efter jef fjernedde dem virkede den perfekt
Avatar billede taishi Nybegynder
03. juli 2001 - 21:00 #5
hvordan reinstaller jeg Klientprogram til Microsoft Netværk?!?!? vil gerne vide det inden jeg begynder på noget......
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2001 - 21:17 #6
hvis det ikke kommer automatisk når du har genistalleret skal du højreklikke på \"andre computere\" - så komme egenskaber for dit netkort frem her vælger du tilføj og finder klient prog. til microsoft netwærk.
ps. husk at have din wincd klar - af en eller anden grund bruger windows den konstant når man piller ved netkort.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
04. juli 2001 - 11:40 #7
Højreklik på andre computer og vælg egenskaber, slet netværkskortet, herved bliver alt slettet.
Genstart pc og dit netkort blive fundet igen, tilføj tcp/ip og Klientprogram til netværk.

Installer router m.m så skulle det virke
Avatar billede ndp Nybegynder
04. juli 2001 - 23:28 #8
Følg det ovenstående eksempel fra wmkurt, men hvis du stadigæk oplever problemet med msnp32.dll, så vil jeg anbefale dig at søge efter filen i din registeringsdatabase, og slette strengen med msnp32.dll. (det kan være nødvendigt med at ominstallere TCP/IP mm. under netværk efter at du har fjernet strengen fra din reg database)
:-)
Avatar billede taishi Nybegynder
06. juli 2001 - 17:46 #9
ok, har fået WOL til at sende mig en ny router, da jeg har den mistænkt for at være synderen, og hvis det ikke er tilfældet, gennemgår jeg svarene et for et, indtil jeg finder de/det svar der virker. så hav lidt tålmodighed :o)
Avatar billede klute Nybegynder
09. juli 2001 - 10:43 #10
Som Jelzin siger bruger win 98 hele tiden cd-en når du roder med netværk. En god ide ville være at kopiere hele cd-en ind på din harddisk, så har du altid hurtig adgang til den ;-)