Avatar billede utkesen Nybegynder
16. februar 2009 - 11:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lås keyboard til Dansk

Mit tastatur skifter jævnligt over til engelsk, hvilket er en pain, da det eksempelvis ikke er den samme funktion for at zoome på det engelske tastatur.

Kan jeg låse det til dansk og hvordan?
Avatar billede silvah Nybegynder
16. februar 2009 - 14:31 #1
Hvis det er windows du køre med, skulle det meget gerne kunne løses således.

1: Gå ned i processbaren ved uret, og højreklik på der hvor der står DA eller EN eller sådan noget.

2: Gå nu ind i indstillinger.

3: Nu skulle du gerne set et "træ i en rude" der ser således ud.
DA Dansk (Danmark)
-- Tastatur
  --- Dansk

EN Engelsk (USA/United Kingdom)
-- Tastatur
  --- Amerikans / Engelsk

4: Du burde nu kunne klikke på den der hedder "Engelsk" så den er makeret.

5: Her efter flytter du musen til højre og klikker på knappen fjern.

6: Klik nu OK, og du skulle nu kun have det Danske tastatur installeret. Og ergo, det er det eneste der kan bruges.
Avatar billede utkesen Nybegynder
16. februar 2009 - 20:37 #2
Takker :)