Avatar billede mc_goblen Praktikant
16. februar 2009 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad fylder 1000 mails - Exchange

Hej!

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål!

Vi har en bruger som skal sende et nyhedsbrev på 3 MB til vores 1000 bruger på Exchange-serveren.

Kommer dette så til at fylde 3x1000 MB (3GB) i storagegruppen?

Eller håndterer Exchange dette på en eller anden smart måde?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
16. februar 2009 - 10:48 #1
Hej.
Nu går jeg ud fra du kører Exchange 2003 eller nyere, ellers er jeg i tvivl om mit svar er korrekt.
Exchange server gemmer mails 1 gang pr. message store, så hvis dine brugere alle ligger gemt i den samme store fylder den 3 MB. Hvis dine brugere er fordelt i 10 stores fylder den 10X3 mb.
Venlig hilsen
Hans Henrik Paulsen.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
16. februar 2009 - 11:41 #2
Hej Henrik!
Tak for dit svar! -

Hvis vi så antager at mailen bliver sendt ud til 1000 personer, i én storage gruppe, og den fylder 3 MB.

Så er det ført når alle 1000 personer har slettet mailen, at de 3 MB forsvinder fra storage gruppen?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
16. februar 2009 - 11:55 #3
Fuldstændig korrekt, når sidste person i storage gruppen sletter mailen, og den er fjernet fra alle brugeres slettet post og den ekstra tid du har sat de skal gemmes på serveren, så er mailen væk og de 3 MB frigives så der kan gemmes andre mails i databasen.
hhp
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. februar 2009 - 08:17 #4
Sikker på den håndtere dem sådan og ikke som 1000x3MB ?

Jeg mener nemlig at EnterpriseVault bl.a. bliver promoveret på at den kan gemme én kopi af mailen istedet for en bunke kopier som exchangen normalt ville?
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. februar 2009 - 08:19 #5