Avatar billede vj2 Nybegynder
16. februar 2009 - 00:02 Der er 3 kommentarer

Køb af Bærbar - evt touch-smart

Hej

Jeg skal købe en ny bærbar og håber derfor, at I kan hjælpe.

Den skal bruges til alm kontor + internet.

Hvad vil I anbefale til maks 10.000, gerne billigere.

Gerne med lang batteritid og en som ikke bliver for varm, selv når man sidder og arbejder med den i skødet.

Skal ikke være noget billig plastik. Gerne fedt design.

Har overvjet en med touch-screen.

Har også overvejet, denne fra aldi: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_08/OFF01.SHTML

Hvad er jeres anbefalinger?
Avatar billede justrace Novice
16. februar 2009 - 00:26 #1
Nu er der mange der tror en bærbar er beregnet til at slæbe rundt på i tændt tilstand, og sidde med den på skødet eller oven på dynen i sengen.

Der er ikke noget der er mere forkert. Den kan ganske enkelt ikke holde til det, og en bærbar er bare en stationær i en indpakning der gør den nem at have med sig.

I alle manualer står også; AT DEN SKAL PLACERES PÅ EN FAST OG PLAN OVERFLADE. Hvornår er skødet blevet et fast og plant sted?

TouchSmart er ikke en bærbar du kan sidde med på skødet da det et er en stationær pc. Har selv en på væggen i køkkenet. :)

Den fra aldi er helt ok.
Avatar billede vj2 Nybegynder
19. februar 2009 - 01:58 #2
Man kan godt få bærbare med Touchsmart, fx dell latitude XT2.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2009 - 06:23 #3
Det er ikke en TouchSmart, men en tablet-pc med touch-skærm. De to ting kan ikke sammenlignes.