Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 20:07 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Drivere til IBM ThinkPad R51 2887-m2g og program til "Acces IBM"

Jeg har formateret min harddisk, da systemet kørte meget langsomt. Derved slettede jeg (ved ubetænksomhed) den indbyggede recover med alt opsætning til IBM /"Acces IBM". Jeg har indstalleret Windows XP/Prof fra CD-rom. Den kører udmærket.

I enhedshåndtering jeg se, at jeg mangler drivere til:
basissystemenhed 2 stk.
Ethernet-controller 2 stk.
Multimedielydkort
PCI-modem
Skærmkort
Skærkort (VGA-kompatibel)
SM-buscontroller
Ukendt endhed
USB-controller
Jeg har været på IBM's hjemmeside, men det er en jungle at finde ud af.
Kan nogen fortælle mig hvor/hvilke drivers jeg skal downloade og hvilket program jeg skal downloade for at få "Acces IBM" til at virke?? Findes der en pakke, hvor det hele er i en pakke?
... og jeg er ikke den store IT-nørd.
vh.
Allan
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 20:34 #1
Slettede du den skjulte partition, eller bare access ibm?
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 20:35 #2
Hvis du har været på ibm's driver-site, så er der jo en knap du kan klikke på, og så får du lige præcist de ting du skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:29 #3
Hej

Det som er lettest hvis du henter IBM/Lenovos system update. Den finder selv ud af hvad der mangler på maskinen og hentere seneste nyeste version af driveren der til

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-66956
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 21:37 #4
Jeg har et stort problem. Jeg kan ikke komme på nettet. Jeg mangler driveren til Ethernet-controller.

Jeg har slettet hele den gamle partition.

Vh.
Allan
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 21:39 #5
....lige præcist, og det kunne mange producenter lære meget af.
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 21:45 #6
Jeg kan godt komme på nettet med min stationære, men den kan jo ikke selv finde ud af, hvad den mangler i henhold til denne anbefalede adresse:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-66956

Jeg har forsøgt, at finde en fil til Ethernet, men det er mislykkedes. Hvis jeg bare kan komme på nettet med den bærbare, så kan jeg bruge ovennævnte adresse.

vh.
Allan
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:46 #7
kan være driver magician kan give dig en hjælpende hånd så du kan komme på IBMs side igen ;)

http://www.drivermagician.com/
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:51 #8
se venligst her
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:51 #9
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 21:58 #10
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?doctypeind=9&template=%2Fproductselection%2Flandingpages%2FdownloadsDriversLandingPage.vm&sitestyle=lenovo

og her klikker du dig frem til din maskine (den er der, har prøvet)og din netkortdriver er nummer 48, 3. nederst side 2, og smider den på maskinen. Når det er gjort, klikker du igen på linket herover, men med din ibm maskine. Så skulle resten være let.

Gu kan også hente den på min ftp://ftp.it-hotline.dk/Drivers/IBM/R50/7ira09ww.exe
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 21:59 #11
svar til pwcca
Det virkede ikke. Jeg prøve lige de efterfølgende forslag.
vh.
Allan
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 22:20 #12
kommentar til justrace.
Jeg har downloadet filen og opdateret driveren i enhedshåndtering på Ethernet-controller og valgt
c:drivers/win/ethernet/apps/prosetdx/win32/drivers/

Men det hjælper ikke. Der er stadig gule Spørgsmålstegn i enhedshåndteringen og den tager ikke imod filen.
vh.
Allan
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 22:30 #13
Prøv at slette alle de gule tegn og genstart.

Hvordan gjorde du med filen?
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 22:53 #14
Kommentar til Space.
Jeg har prøvet dit forslag:
Forsøg med alle ethernet drivere fra følgende side. (Broadcom og intel)
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-67856#networking
Det virkede heller ikke.

Kommentar til justrace:
Filen gemmer jeg i det foreslåede bibliotek.
Jeg har også prøvet at slette alle gule spørgsmålstegn og herefter genstarte computeren. Den søger drivere til ny hardvare. Men det lykkes ikke.

Men jeg kan se, at jeg har et 1394 netværkskort, som ikke har gult spørgsmålstegn. Men følgende har gult spørgsmålstegn.
basissystemenhed 2 stk.
Ethernet-controller 2 stk.
Multimedielydkort
PCI-modem
Skærmkort
Skærkort (VGA-kompatibel)
SM-buscontroller
Ukendt endhed
USB-controller

Jeg mangler en lan-forbindelse. I min netværksforbindelse kan jeg kun se 1394-forbindelse.

Kan denne oplysning hjælpe og har min oplysning nogen betydning??? Hvad er forskellen på en 1394-forbindelse og en Lan-forbindelse??
vh.
Allan
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 23:17 #15
Hent SM-bus controlleren. Det kunne hjælpe på det.
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 23:19 #16
1394 er en slags overførselsinterface. Tit brugt til digital videokameraer.
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
15. februar 2009 - 23:35 #17
Hej justrace.
Jeg har forsøgt, at finde en driver til SM-bus controlleren påIBM's side, men forgæves.
Ved du, hvor jeg kan finde den?
Hvad er en SM-bus controller?
vh.
Allan
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 23:48 #18
...øjeblik
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
16. februar 2009 - 00:31 #20
Desværre. Det lykkedes ikke.
Jeg lukker computeren nu. En ny dag truer i morgen.
Foreløbig tak for hjælpen.
Finder du andre løsninger, er jeg meget taknemmelig.
vh.
Allan
Avatar billede justrace Novice
16. februar 2009 - 00:33 #21
>En ny dag truer i morgen

jeps.. :)
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
17. februar 2009 - 17:50 #22
Hej justrace.
Tak for din vedholdenhed og hjælpsomhed.
Det lykkedes mig til sidst at komme på nettet og herefter hente drivers m.v.
Nu fungerer min IBM/Thinkpad nogenlunde - blot ikke knappen "Acces IBM", men det lever jeg med.

Sender du et svar, så jeg kan give dig point.

vh.
Allan
Avatar billede kuglepen Nybegynder
11. marts 2009 - 23:39 #23
Hej Jeg er løbet ind i samme problem. Her Knudsen, hvis du på nogen måde modtager dette, så vil jeg meget gerne have at vide, hvad du gjorde for at komme på nettet?

På forhånd tak.
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
12. marts 2009 - 19:54 #24
Hej.
Næste morgen prøvede jeg en af ovenstående anbefalinger (jeg kan ikke huske hvilken)af drivere, som jeg downloadede på min stationære pc og overførte til min bærbare PC. Når der først var hul igennem, var det ingen sag at downloade resten via

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?doctypeind=9&template=%2Fproductselection%2Flandingpages%2FdownloadsDriversLandingPage.vm&sitestyle=lenovo

eller:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-55029

Hent ThinkVantage Access Connections programmer til den bærbare. Den finder selv ud af hvad der mangler osv. Det virkede perfekt.
God fornøjelse.
Allan
Avatar billede kuglepen Nybegynder
15. marts 2009 - 19:08 #25
Hej AllanKnudsen

Tusind tak for informationen. Den driver som lykkedes for mig var

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-70504

Det holdt hårdt, men som den kloge Mygind siger: "intet er umuligt for den som bærer viljen i hjertet" :-)
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
14. november 2009 - 06:15 #26
Til Justrace.
Jeg er ved at rydde op i mine spørgsmål og svar.
Vil du sende et svar, så jeg kan tildele dig point.
vh.
Allan
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
18. august 2010 - 17:54 #27
dette for at lukke