Avatar billede jcr Nybegynder
15. februar 2009 - 20:01 Der er 8 kommentarer

hvordan lige med data overførsler?

Jeg har fået nogle cd-rom hvorpå der er lagt nogle videooptagelser på(overspillet fra et ældre videokamera til en videobåndoptager som så igen er overspillet fra videooptageren til cd-rommen). Når jeg nu lægger denne cd-rom i min nyeste samsung DVD SE-S204 afspiller får jeg at vide at denne er tom. Jeg ville bare gerne kopiere indholdet på disse optagelser over på min pc. Sætter jeg cd-rommen i min harddiskoptager er der ingen problemer, så jeg bliver nok nød til at afspille fra harddiskoptageren direkte over på min pc? Eller? (og hvordan gør man så lige det?)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
15. februar 2009 - 20:42 #1
Hvorfor ikke lægge disken i pc'en og kopiere den over?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
15. februar 2009 - 20:43 #2
Har du husket af afslutte disken? Du skriver cd-skive men mener du ikke dvd-skive?
Avatar billede jcr Nybegynder
15. februar 2009 - 21:16 #3
Hej. Jeg kan ikke lægge diske (cd-rommen) i pc`eren da jeg har en ekstern dvd-drev/brænder. Det er en cd-rom skive da den ikke rummer mere end 700 MB. Problemet er bare at brænderen ikke kan aflæse dataerne på skiven.
Undskyld hvis jeg har udtrykket mig forkert i tråden.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
15. februar 2009 - 21:25 #4
Du kender ikke nogen, der kan lægge den over for dig?
Det er nemmere at gøre det sådan, end hvis du (måske) skal ofre kort osv. for at få den overspillet.
Hvad format ligger den i på cd-rommen? Er det divx eller mpeg?
Avatar billede jcr Nybegynder
15. februar 2009 - 22:08 #5
Jeg aner det ikke og vedkommende som har overspillet det ved det vist heller ikke men jeg prøver mig blot frem.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2009 - 08:03 #6
prøv den i en anden maskine - hvis den kan læse den er det jo drevet der er problemet.
Avatar billede jcr Nybegynder
19. april 2009 - 08:02 #7
Jeg har nu opgivet. Har prøvet forskellige muligheder af. Tak for jeres indput.
Avatar billede jcr Nybegynder
19. april 2009 - 08:02 #8
Spørgsmålet lukkes hermed.