Avatar billede teorr Nybegynder
15. februar 2009 - 14:43 Der er 3 kommentarer

Fejl i "slå.op" i Excel?

Jeg har lavet en slå op funktion i Excel.
Det funger meget fint når der kun skal slås op i 10 til 20 rækker, men når jeg forsøger at bruge 20500 rækker så returnerer den forkerte celler?

=SLÅ.OP(P20502;B2:B20500;L2:L20500)

Er der nogen som har en løsning?
Avatar billede mekkil10 Nybegynder
15. februar 2009 - 14:45 #1
det ville være godt hvis du kunne komme med lidt flere oplysninger om problemet
Avatar billede teorr Nybegynder
15. februar 2009 - 20:24 #2
Jeg har en liste med koordinatsæt hvor koordinaterne er nummereret, jeg skal så slå koordinaterne op, ved at indtaste nummeret. Først lavede jeg 3 kolonne med ca. 10 rækker i. Første kolonne er nummeret på koordinaterne 2 og 3 kolonne er koordinaterne. Jeg laver en slå.op funktion på disse 10 rækker.
Excel returner de rigtige tilhørende koordinater til nummeret.
Nu laver jeg så samme konstellation men med ca. 20500 rækker. Så tester jeg det af, forskellige steder, bl.a. de sidste 20 rækker.
Resultatet er at Excel returner nogle andre koordinater end dem som hører til det nr. som er indtastet, men nogle koordinater der står 10 til 30 nr. højere oppe.

Øøøe! Var det en forståelig forklaring :o) ellers må jeg omformulerer det ligt.

Ole René
Avatar billede jkrons Professor
16. februar 2009 - 12:33 #3
Mystisk. Det virker helt perfekt hos mig. Også med langt flere end 20.000 rækker.

Har du mulighed for at sende arket til jan snabela kronsell dot net?