Avatar billede dj.iceman Nybegynder
15. februar 2009 - 13:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Resette id for Joomla brugere

Hej,

Jeg har netop overtaget et Joomla-website, hvor jeg har slettet 'spam-brugere' og nu står med 20 brugere med fuldstændig rodet id-numre.

Jeg vil meget gerne resette denne database, så jeg starter forfra med ID=1 osv. - jeg behøver ikke nødvendigvis at gemme de 20 brugere.

Hvordan gør jeg dette nemmest?
Avatar billede katru Nybegynder
15. februar 2009 - 14:24 #1
Hej
Jeg tror ikke man kan sætte ID'en så den starter fra 1, men hvis du trykker på "ID" så den lille pil vender op, så kommer de til at stå i en rækkefølge, hvor den bruger med den mindste id står øverst.
Har også selv en joomla webside, hvor der tre brugere med id'en 62, 63 og 70.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
15. februar 2009 - 14:51 #2
Hej,

Problemet er at jeg har nogle 'medlemskort' med nummer på. Og disse numre skulle meget gerne passe til dem på hjemmesiden.

Er det så muligt at slette alle brugerne og starte forfra?
Avatar billede katru Nybegynder
15. februar 2009 - 15:22 #3
ja det er muligt at starte forfra, men det vil nok komme til at tag nået tid og jeg ved ikke om de kommer til at stå sådan som du vil ha' dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2009 - 15:32 #4
1)  Jeg synes at du skal droppe ideen. Efter noget brug, så vil der altid være huller i en id kolonne. Sådan er det og det må man leve med.

2)  Hvis du sletter alle brugere og laver en:

ALTER TABLE xxxxx AUTO_INCREMENT = 1

så vil den starte forfra. Men se #1 !
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
15. februar 2009 - 15:41 #5
Det ville bare være så meget nemmere for mig, da jeg nu selv står for registreringen og derfor i fremtiden kan styre ID-numrene.

Hvordan skal jeg lave en ALTER TABLE xxxxx AUTO_INCREMENT = 1 - er der en guide?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2009 - 16:06 #6
Det er en SQL kommando.

Du kan udføre den i enten MySQL CLI eller PHPMyAdmin.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
23. februar 2009 - 16:31 #7
Tusinde tak - jeg vil prøve.

Læg venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2009 - 17:01 #8
kommer her