Avatar billede lkg Nybegynder
15. februar 2009 - 12:50 Der er 1 kommentar

HDMI fra PC til SONY TV

Hej kloge hoveder

Jeg har fiflet lidt for at få lyden med over fra min pc til mit TV via HDMI-kabel.
Jeg kører fra et ASUS 4870 med adapter fra DVI -> HDMI og til HDMI-indgangen på mit TV. Bundkortet er ASUS Rampage Formula og jeg har her:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

hentet drivere til ATI HDMI Audio Device, så ifølge de faqs og artikler, jeg har læst, burde det spille sammen.

TV'et står på auto i forhold til lyd og med de nye lyddrivere får jeg så et valg i kontrolpanelet, om jeg vil anvende det "normale" sæt lyddrivere eller ATI HDMI AUDIO og her kan jeg få lyd på mine pc-højtalere under begge muligheder, men altså ikke videre til TV'et.

Har jeg glemt noget i farten ??

LKG
Avatar billede nr-one Nybegynder
15. februar 2009 - 13:53 #1
Hej,

Kommer der fint billede op slærmen?

Jeg kan ikke forestille mig at du kan få lyd via et DVI stik, DVI er jo en video udgang, hvor hdmi både er vidio samt lyd?