Avatar billede avarta Praktikant
15. februar 2009 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Nyt grafikkort i ældre computer

Hej eksperter.
Min lillebror har fået spillet Football Manager 2009 til vores 5 år gamle PC. Det fungerer ikke ordentligt, da vores grafikkort ikke lever op til spillets minimumskrav. Alt andet lever op til kravene. Derfor overvejer vi at købe et nyt grafikkort til vores eksisterende pc, da det tydeligvis er grafikkortet, der forhindrer spillet i at køre korrekt (billedet blinker/rykker sig m.m.). Jeg vil dog gerne sikre mig, at jeg ikke vil opleve kompabilitetsproblemer mellem et evt. nyt kort og vores eksisterende PC. Derfor vil jeg høre, om der nogen der vil bruge 5 min. på at finde mig et grafikkort på eksempelvis edb-priser, som ikke vil skabe problemer med min PCs hardware.

Football Managers min. specs (for Windows XP):
Processor: 1,4 GHz
Hukommelse: 512 MB RAM og 2 GB fri harddiskplads
Grafikkort: 128 MB Nvidia FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL eller bedre

Vores PCs specs (Windows XP, SP3):
Medion Professional Computer
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2,66 GHz
Hukommelse: 768 MB RAM
Grafikkort: Nvidia GeForce 4 Ti 4200 with AGP8x

På forhånd tak :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 12:03 #1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450714&searchArea=&Soegeord=

den her burde kunne klare jobbet

Vær dig opmærksom på at det grafikkort i skal bruge skal være med 8x AGP, da den lidt ældre computer ikke understøtter PCI-express
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 12:06 #2
Hvis du sværger til NVidia (jeg kan se du har NVidia i forvejen)
Så er dette kort heller ikke helt dårligt

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237339&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2009 - 12:08 #3
Du skal være opmærksom på, hvormeget plads der er i din nuværende AGP slot - tænker her på, at der er en del pc`ere som ikke har plads til andet en loe profile kort
Vi anbefale dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=461901&alwaysShowSpecs=1
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2009 - 12:09 #4
andet en loe profile kort = andet en LOW profile kort
Avatar billede avarta Praktikant
17. februar 2009 - 15:08 #5
Hej allesammen.
Tak for jeres forslag.
Post lige et svar allesammen, så fordeler jeg points ;)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. februar 2009 - 16:03 #6
svar :)
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2009 - 17:46 #7
:-)