Avatar billede sbeier Nybegynder
15. februar 2009 - 11:23 Der er 4 kommentarer

Deling af printer på xp maskine med vista maskine

Jeg har et problem. Har en printer koblet op til en stationær xp computer, som så deler denne printer på netværket. Mine xp bærbare kan sagtens printe ud på den, men jeg har for nylig købt en ny bærbar med vista, og den vil ikke printe ud.

I starten prøvede jeg bare at gå ind og skrive \\(ip på stationær) og så finde printeren, for at installerer den. Da fik jeg en fejl, noget med adgang nægtet.

Så læste jeg lidt på nettet, og fandt ud af at jeg kunne tilslutte printeren direkte til den nye computer, for at få driveren over. Derefter skulle jeg gå ind i kontrolpanel->Printere->Egenskaber for printeren->Porte->Tilføj port, vælge lokal port, og så ny port. Under port navn skrev jeg så placeringen på printeren. Dvs \\(ip på den stationære)\hp psc 1310 series.

Printeren er nu kommet op på listen, men det er stadig ikke muligt at printe noget ud.
Håber der er et par eksperter her med en løsning.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 11:55 #1
Det jeg vil anbefale dig at gøre er følgende:

1. konfigurer et netværk mellem de to maskiner således at du kan se delte mapper mm. på den anden

2. Download den nyeste Vista-driver til din printer fra HPs hjemmeside

3. Naviger til Start - Kontrolpanel - Printere på din vista-maskine. Vælg "Tilføj ny printer" vælg "Netværksprinter"

hvis printeren IKKE selv kommer frem på listen, tryk da på "Den printer jeg søger efter, findes ikke på listen". Vælg da tilslut efter computernavn og skriv XP-maskinens computernavn \\XPmaskinescomputernavn\printersti\printer

tryk "Næste" for at oprette printeren - nu BURDE det virke ;)
Avatar billede sbeier Nybegynder
17. februar 2009 - 16:54 #2
I step 3.. Jeg finder printeren på listen, og beder den om at oprette forbindelse til den. Når jeg forsøger det siger den "Windows kan ikke oprette forbindelse til printeren. Adgang nægtet" :s
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. februar 2009 - 21:22 #3
har du rettigheder til at forbinde på den? - skal der logges ind, eller har du delt printeren korrekt på din XP-maskine?
Avatar billede sbeier Nybegynder
17. februar 2009 - 21:30 #4
Det er ikke et problem at tilgå den med xp maskinerne.. Der installerer jeg bare driverene, åbner mappen på den stationære hvor printeren er opkoblet (\\<pc navn>) og åbner printeren.. intet adgang nægtet skilt.