Avatar billede sheelac Nybegynder
14. februar 2009 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med genoprettelseskonsol i XP

Hej.
Jeg sidder og skal reformattere en XP installation uden XP cd.

Det eneste jeg har at arbejde med er dette:
En EasyNote fra Packard Bell, en Acer genoprettelses cd og en genoprettelseskonsol som går i stå efter at jeg har valgt konsollen fra bios.

Hvordan kan jeg reformattere computeren uden XP cd, når genoprettelseskonsollen ikke fungere, eller er der nogen som ved hvorfor konsollen ikke virker?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 16:44 #1
"Hvordan kan jeg reformattere computeren uden XP cd," Hvordan vil du efterfølgende installere ??
Avatar billede sheelac Nybegynder
14. februar 2009 - 17:25 #2
Ja, altså. Ikke 100% formattere, men bare genskabe den tidligere installation som konsollen jo egentlig lavede en ghost af, første dag computeren blev startet, men da min genskabelseskonsol ikke fungere, så er det jo svært at komme ind og genskabe denne ghost.

Men findes der en metode?
Jeg har jo en licens til xp, problemet er bare at cd'en med ghost på er til en acer pc, hvilket jo er en helt anderledes genoprettelsesmetode end på en Packard Bell.

Der må der være en metode, uden at jeg behøver spilde penge på en helt ny cd, når jeg jo egentlig allerede har en lovlig, betalt og fungerende licens. Dog som er til et andet system.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
14. februar 2009 - 23:47 #3
Alle OEMer har forskellige medier til deres computer - derfor skal du ikke regne med at kunne bruge dit Acer-genoprettelses CD til din Packard Bell. Hvis du mangler en CD til din Packard Bell, kontakt da Packard Bell på +45 69 91 80 43 for at få tilsendt en ny OEM-installations CD - eller bestil en fra Microsoft på denne side: https://om.one.microsoft.com/opa/Validation.aspx?StoreID=30b288c0-52a6-4aa4-a2bc-2b60dda37db1&LocaleCode=en-us
Avatar billede sheelac Nybegynder
15. februar 2009 - 20:05 #4
Jeg fandt ud af det, der var installeret et program på computeren som gik ind og genoprettede computeren til den fabriks installation. Men takker for alles tid og undskylder ulejligheden :)
Avatar billede sheelac Nybegynder
15. februar 2009 - 20:06 #5
lukker lige fint igen :)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 20:15 #6
Jamen lad os da høre hvad det program hed??