Avatar billede ..jan Nybegynder
03. juli 2001 - 14:33 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

indsætning af linie....

jeg har en side vor man kan uploade links, jeg vil gerne have en linie mellem hver uploadning/links så det er mere overskueligt.
siden ligger på www.paragliding.dk/linksys/link.asp
der er ialt 3 filer
link.asp
write.asp
data.mdb

her er link.asp:

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">

<%
Set Rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"link.mdb\")
  Rs.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

  \'finder links i databasen\'

    If \"\" = Request.QueryString(\"Mode\") then
    Sql = \"Select * from T_link order by dato DESC\"
    Set Record =  Rs.Execute(Sql)
    response.write \"<title>Link</title>\"
    response.write \"</head><body>\"
    response.write \"<H1>Link</H1>\"
    response.write \"<p align=\'right\'> <a href=\'link_write.asp?mode=start\'>Skriv Link</a></p>\"

      response.write \"<table border=\'0\' width=\'100%\'>\"
      Do While Not Record.EOF
      response.write \"<td width=\'10%\'><p>\" & font & \"<a href=\'\" & Record(\"link\") & \"\' target=\'_self\'>\" & Record(\"Navn\") & \"</a></p></td></tr>\"
      response.write \"<td width=\'70%\'><p>\" & font & Record(\"beskrivelse\") & \"</p></td>\"
      response.write \"<td width=\'10%\' align=\'center\'><p>\" & font & \"Dato:</p></td>\"
      response.write \"<td width=\'20%\'><p>\" & font & Record(\"dato\") & \"</p></td></tr>\"

Record.MoveNext
    Loop
    response.write \"</table>\"
    Record.Close
    RS.Close
  end if

    response.write \"<p align=\'right\'><br> <a href=\'link_write.asp?mode=start\' target=\'_self\'>Skriv Link</a></p>\"

%>

<title></title>
<base target=\"hovedramme\">
</head>

<body bgcolor=\"#200C60\" text=\"#00FFFF\" style=\"color: #FFFF00\" link=\"#00FF00\" vlink=\"#999999\" alink=\"#FF99FF\">

<p align=\"center\"><font color=\"#FFFF00\">Tilføj dine egne links</font>

<p align=\"center\">&nbsp;</p>

</body>
</html>

Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2001 - 14:36 #1
hvis du mener en streng skal du bryge tagget <hr> - prøv med dette:

response.write \"<table border=\'0\' width=\'100%\'>\"
      Do While Not Record.EOF
      response.write \"<td width=\'10%\'><p>\" & font & \"<a href=\'\" & Record(\"link\") & \"\' target=\'_self\'>\" & Record(\"Navn\") & \"</a></p></td></tr>\"
      response.write \"<td width=\'70%\'><p>\" & font & Record(\"beskrivelse\") & \"</p></td>\"
      response.write \"<td width=\'10%\' align=\'center\'><p>\" & font & \"Dato:</p></td>\"
      response.write \"<td width=\'20%\'><p>\" & font & Record(\"dato\") & \"</p></td></tr><hr>\"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2001 - 14:37 #2
Du kan vel lige før record.movenext lave en

response.write \"<tr><td colspan=\"\"4\"\">&nbsp;</td></tr>\"
Avatar billede nute Nybegynder
03. juli 2001 - 14:38 #3
kan du ikke bare legge til en

response.write \"<tr><td colspan=\'2\'><br>&nbsp;</td></tr>\"

rett før din Record.MoveNext ??

eventuelt med en <hr>, som keyserzone foreslår:

response.write \"<tr><td colspan=\'2\'<hr></td></tr>\"

/nute

Avatar billede nute Nybegynder
03. juli 2001 - 14:38 #4
ups....colspan=\'4\' skal det være :-)
Avatar billede sone Nybegynder
03. juli 2001 - 14:39 #5
Lige før Record.MoveNext
skriver du:

response.write \"<td COLSPAN=\"\"4\"\">&nbsp;</td></tr>\"
Avatar billede ..jan Nybegynder
03. juli 2001 - 14:40 #6
Microsoft VBScript compilation error \'800a0409\'

Unterminated string constant

/linksys/link.asp, line 39

response.write \"<td width=\'20%\'><p>\" & font & Record(\"dato\") & \"</p></td></tr><hr

Avatar billede nute Nybegynder
03. juli 2001 - 14:41 #7
prøv denne:

response.write \"<td width=\'20%\'><p>\" & font & Record(\"dato\") & \"</p><hr></td></tr>\"
Avatar billede nute Nybegynder
03. juli 2001 - 14:43 #8
men så vil du kun få en linje i 20% av din tabell. Du skal heller gjøre som flere har foreslått:

    Do While Not Record.EOF
      response.write \"<td width=\'10%\'><p>\" & font & \"<a href=\'\" & Record(\"link\") & \"\' target=\'_self\'>\" & Record(\"Navn\") & \"</a></p></td></tr>\"
      response.write \"<td width=\'70%\'><p>\" & font & Record(\"beskrivelse\") & \"</p></td>\"
      response.write \"<td width=\'10%\' align=\'center\'><p>\" & font & \"Dato:</p></td>\"
      response.write \"<td width=\'20%\'><p>\" & font & Record(\"dato\") & \"</p></td></tr>\"
      response.write \"<td colspan=\'4\'><hr></td></tr>\"

Record.MoveNext

Avatar billede ..jan Nybegynder
03. juli 2001 - 14:45 #9
sones linie har nu lavet et fint mellemrum, nu mangler der bare en linie imellem, helst kun over halvdelen af siden
Avatar billede sone Nybegynder
03. juli 2001 - 14:51 #10
response.write \"<td COLSPAN=\"\"4\"\"><HR LENGTH=\"\"50%\"\"></td></tr>\"
Avatar billede ..jan Nybegynder
03. juli 2001 - 14:55 #11
det er meget tæt på, men kan det ikke lade sig gøre at linien kun er halvt så lang ?
Avatar billede sone Nybegynder
03. juli 2001 - 15:00 #12
Sorry - det er WIDTH, ikke LENGTH:

response.write \"<td COLSPAN=\"\"4\"\"><HR WIDTH=\"\"50%\"\"></td></tr>\"
Avatar billede ..jan Nybegynder
03. juli 2001 - 15:04 #13
den står jo i midten, den skulle gerne starte fra venstre side
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2001 - 15:10 #14
response.write \"<td COLSPAN=\'4\' align=\'left\'><HR WIDTH=\"\"50%\"\"></td></tr>\"
Avatar billede ..jan Nybegynder
03. juli 2001 - 15:14 #15
jep nu virker det... 1000 tak, men i må jo dele pointene lidt.