Avatar billede shelbaya Nybegynder
12. februar 2009 - 23:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at install driver til en IBM T42

Hej,

Jeg har problemer med at installere de manglene driver til min T42. Jeg har lagt en normail Xp på. Nu skal jeg have installeret driverene (dem har jeg downloaded). Netværks driver etc. Men der skal installeres noget først, før man kan få lov til at installere drivere på den. Jeg har ringet til IBM. Men de vil kun sende en cd til som koster 500kr. Der må da være en her inde som har en god løsning på dette problem.
Avatar billede komputerdk Mester
13. februar 2009 - 03:16 #1
hvilke enheder er det som ikke vil installeres ?

Man kan normalt downloade drivere fra IBM (lenovos) hjemmeside, hvis man har type nummeret (ved ikke lige hvad dit er, men der er vist en Søg nr funktion hos lenovo... mener mit er 7663-13G )

Da der bruges standard software, bør det være muligt at finde..
13. februar 2009 - 06:47 #2
(Husk også M$ ServicePack2+3 -> WindowsUpdate !!!)
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2009 - 01:47 #3
Det bør være nok at installere netkortsdriveren og derefter køre en System Update.
Driver til netkort: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-62922.html
Se vejledning til installation længere nede i linket.

Efter du har installeret driveren til netkortet, henter du System Update som herefter vil sørge for at hente de resterende drivere og hvad du ellers hakker af det skal hente.
System Update: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/TVSU-UPDATE.html
Avatar billede shelbaya Nybegynder
14. februar 2009 - 11:32 #4
Den er jeg helt med på. Men jeg kan jo ikke installere netkortet. Jeg har været inde på lenovo`s hjemmeside, Trykket model nr ind. Fundet den rigtig driver og det hele. Men som sagt, man skal installere noget først før jeg får lov til at installere de skide drivere???? Jeg har prøvet at installere service pack 2-3 på. Men der skal mere til.
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2009 - 12:06 #5
Hvad er det den skriver til dig du skal installere først?
Og du har fulgt anvisningen til installation af driver gennem enhedshåndtering?

Personligt sidder jeg ofte flere gange om ugen og roder med Thinkpads i R og T serien (både nyere og ældre), og har endnu ikke stødt på at man ikke kan installere netkortdriveren som anvist med Windows XP OOB.
Avatar billede shelbaya Nybegynder
14. februar 2009 - 16:46 #6
Jeg vender tilbage med et svar på dit spørgsmål
søndag den. 15-02-09
Avatar billede shelbaya Nybegynder
20. februar 2009 - 14:26 #7
nu har jeg install wireless link: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-70504

Men det trådløse ikon kommer ikke frem nede i proces linien. Men jeg kan også se lige nedenunder skærmen at det er ikke er aktiveret. er der en genvejs tast til dette eller hvad gør jeg galdt?

Jeg har også prøvet at installere lan driver. Når jeg vælger den i opdate driver. Siger den efterfølgende: Guiden kunne ikke finde softwaren på computeren for..
Har valgt pro100, pro1000

help me!!!
Avatar billede komputerdk Mester
20. februar 2009 - 16:13 #8
Den er ikke deaktiveret i BIOS?

eller er der en skydekontakt man skal bryge?

eller en genvejstast /min T61 bruger FN + F5)