Avatar billede Juulo666 Nybegynder
12. februar 2009 - 13:10 Der er 12 kommentarer

IDE harddisk i vista..

Hej..

Jeg har lige installeret vista og har to sata og to gamle IDE harddiske i.. men jeg får ikke vist de to IDE HD kun de to sata HD.

syns ikke rigtig jeg kan finde dem nogen steder hverken i bios enller diskhåndtering i vista hvad kan problemet være?
12. februar 2009 - 13:17 #1
Hvad siger DISKHÅNDTERINGEN ?
12. februar 2009 - 13:17 #2
Hvad siger DISKHÅNDTERINGEN ?
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2009 - 13:34 #3
De to IDE, de skal jumpes til master og slave, er de ikke det kan du ikke se dem.
Avatar billede Juulo666 Nybegynder
12. februar 2009 - 15:42 #4
Tak justtrace... den havde jeg lige overset.. :) men nu da jeg kan se dem begge i diskhåndtering har jeg et nyt problem, for den ene hedder nu RAW i File System og ikke NTFS som de 3 andre..
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2009 - 16:36 #5
Så initialiser og formater.
Avatar billede Juulo666 Nybegynder
12. februar 2009 - 16:38 #6
problemet er at der ligger en masse dokumenter på der ikke må mistes.. og den virkede jo fint under XP
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2009 - 16:43 #7
Du burde kunne klare det uden format. Nu har jeg ikke lige i hovedet hvordan du gør, så hvis du højreklikker hvad får du af muligheder?
Avatar billede Juulo666 Nybegynder
12. februar 2009 - 17:00 #8
jamen når jeg højer klikker på den i "denne computer" så får jeg de samme ting op som vis det var hvilken som helst anden hd.. der går bare længere tid får det dukker op og trykker jeg på åben jamen så tænker den længe og melder så der ikke er tilgænglig og at filen eller biblioteket er beskadigt eller ikke læseligt..

og den står og køre en chkdsk når jeg starter op men den fuldføre ikke...
Avatar billede Juulo666 Nybegynder
12. februar 2009 - 17:21 #9
spørg ikke hvordan men nu poppede harddiken op med autoplay som om intet var hendt... og nu er den pluslig NTFS og ikke RAW længere.. :S
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2009 - 18:06 #10
Så har du nok alligevel initialized den.
Avatar billede Juulo666 Nybegynder
12. februar 2009 - 18:40 #11
den er bare ikke særlig stabil kan jeg se.. ikke alt jeg kan komme ind i på den....
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2009 - 18:51 #12
Måske det var en god idé at tage backup nu? Harddiske, har kun et liv, og de tager gerne alle data med sig. :)