Avatar billede bez Nybegynder
12. februar 2009 - 12:30 Der er 4 kommentarer

Blå skærm Vista

Jeg er begyndt oftere at få BSOD i Vista

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Technical information:
*** STOP: 0X000000D1 (0X2CFA6FD7, 0X00000007, 0X00000002, 0X00000000, 0X8A1D10CD)

*** TIMERSTOP.SYS ADDRESS 8A1D10CD BASE AT 8A1D0000, DATESTAMP 4585D774

I Hændelsesloggen står der

IRQARB: ACPI BIOS indeholder ikke en IRQ for enheden i PCI-slot 6, funktion 0. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support

Er der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2009 - 12:50 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
12. februar 2009 - 13:31 #2
Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og /  du skal måske bruge din Vista skive. Den fortæller ikke om den har rettet noget, når den er færdig.
http://209.85.135.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/929833&prev=/search%3Fq%3Dsfc%2B/scannow%2Bi%2BVista%26hl%3Dda%26sa%3DG&usg=ALkJrhhVBbjXmg_t2n0gYtCFnSxed-gwCg

Det er muligt at du bliver nød til at geninstallere Vista.
Avatar billede odps Nybegynder
19. februar 2009 - 06:01 #3
efter været det samme igennem, blå skærm, forsk. fejlmeldinger, blevet hjulpet af sibidor, osv. geninstalerede jeg vista ultimate,
på anden harddisk, efter opdateringer nøjagtig samme igen, efter have rodet med bios, gik jeg på microsoft danmark. Skrev i søgefeltet Vista Hotfix der kommer en masse på skærmen, og valgte den pakke som nogenlunde beskriver alle de fejlmeldinger, de står på siden alle nuller osv. hentede hele pakken ned og instalerede på den gamle harddisk og vupti alt virker som nyt, god ide du fjerner alt fra usb stikende, især webcam, og hvis du har hp produkter, printer så afmonter og prøv geninstaler med program fra nettet ikke fra cd.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. februar 2009 - 06:48 #4
Husk fluebenet under svar, og opret så har du lukket.