Avatar billede PinkMonster Nybegynder
12. februar 2009 - 01:50 Der er 7 kommentarer

Problemer med min ekstern harddisk!

Hej, jeg har problemer med min nyindkøbte ekstern harddisk. Jeg fik den her til jul, men har idag haft nogle vanskelligheder med den.
Når jeg overfører filer (Ganske små filer, f.eks mp3-filer), så går harddisken ud. Dvs, lyset slukkes på den, men systemet lukker ikke ned, eller deaktiveres, men fryser istedet. Det er som om, at den går i stå, så snart den skal overføre noget, som om den bliver overbelastet. Ganske uforståeligt, da den har 90% ledig plads og overførelserne er ganske små.

Jeg har prøvet med forskellige mp3 overførelser (Både størrelsesmæssigt og kvantitetmæssigt), men resultatet er det samme; den går i stå!

Er der nogle der har et bud på hvad der er galt?
- Min ekstern harddisk er en Iomega med 1 TB. (Denne her model: http://www.pixmania.com/dk/dk/1772718/art/iomega/ekstern-harddisk-prestige.html)

Håber i kan hjælpe mig!
- Niels
Avatar billede Jensen DK Novice
12. februar 2009 - 06:59 #1
Prøv med en chkdsk /f/r husk at skrive det rigtige drev bogstav.
http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede alka Nybegynder
12. februar 2009 - 10:21 #2
Er der ikke på HDD'en fx et backup program eller noget andet installeret? Hvis der ligger noget program på HDD'en, så prøv at geninstall. det. Er der ikke det, så formater HDD'en.

Du er vil ikke kommet til IKKE at bruge "fjern sikker hardware", dvs slukket for HDD'en, så den er blevet nedlukket i utide? Dit problem kunne nemlig godt lyde sådan.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. februar 2009 - 10:54 #3
alka! hvorfor lægger du et svar når du ikke er sikker på løsningen?
Avatar billede komputerdk Mester
12. februar 2009 - 13:52 #4
prøv under kontrolpanel => system => enhedshåndtering og deaktiverer strømstyring (tillad at slukke denne enhed muligheden) på din USB port(e). Det burde ikke være et problem, men efter scandisk løsningen er det en mulighed..

Hvilket operativsystem kører du ???
Avatar billede Jensen DK Novice
12. februar 2009 - 14:48 #5
Hvis det er vista så denne. http://www.gratisupload.dk/download/23860/
Avatar billede alka Nybegynder
12. februar 2009 - 15:20 #6
Hej silbidor.
Da jeg er ny, er jeg ikke lige kommet ind i "forretningsgangen". Jag kan forstå, at "skriv et svar"  ALTID er den rigtige og endelige løsning på problemer her inde, hvor imod "skriv en kommentar" er noget ligegyldigt noget, i forhold til løsningen.
Jeg vil da gerne undskylde ulejligheden.
Venlig hilsen alka
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2009 - 07:16 #7
En kommentar er ikke ligegyldig, den kan indeholde løsningen, og så skal du bede den med kommentaren lægge et svar så du kan give point, et svar lægger man hvis man er næsten sikker på, at det man har skrevet kan bruges.