Avatar billede flenner Nybegynder
11. februar 2009 - 23:27 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ulemper ved at købe HP computer i Sverige

Hey

Overvejer at købe denne computer i Sverige: HP Pavilion dv7-1195eo
men udover at der er to anderledes taster (æ og ø) er der så noget jeg skal være opmærksom på:
-strømforsyning
-windows vil den være svens? og vil jeg kunne opdatere den i DK?

Hjælp
Avatar billede komputerdk Mester
11. februar 2009 - 23:51 #1
kommer lidt an på hvilken version af Windwos det er.. man kan godt ændre sproget i bl.a. Vista Ultimate versionen (business kan også, men det kræver et work arround)..

Mener ikke at stikkene er anderledes, ellers køb et rejseadapter. Du skal være opmærksom på medmindre det er en nordisk model (fx. mange af kompletts vare er fra norge, bl.a. min kones FSC) så er det ikke sikkert at alle tegn står de samme steder!! - så man skal være lidt tastatursikker..

Der er selvfølgelig problemer omkring garanti / reklamation - men det er normalt en problemstilling mellem dig og HP customer service.. (kender omvendt ikke den svenske købelov - men med den danske i ryggen kan man ved 3. rep for samme fejl kræve en NY (og ikke en renoveret gammel) PC (Philips, HP, Seagate, Maxtor og sikkert flere overtræder ofte Dansk lovgivning når de bytter et produkt til en renoveret (forudsat det er indenfor reklamationsretten).
Avatar billede flenner Nybegynder
12. februar 2009 - 00:11 #2
Tak

Versionen er Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit Edition

Tasteraturet er som sagt kun æ og ø der vender omvendt

garantien klares af hp dk (world wide)
Avatar billede flenner Nybegynder
12. februar 2009 - 00:13 #3
versionen er Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit Edition

tasteratuet er kun æ og ø der er omvendt

garantien er hp dk (world wide)

men kan windows opdateres?
Avatar billede komputerdk Mester
12. februar 2009 - 10:34 #4
ja - de henter opdateringer fra samme sted.

hmm mente vare jeg havde en svensk bærbar til test og der var nogle enkelte tegn der var forkerte.. men kender ikke lige HP som bærbar - så det kan være den har multi sprog tastatur (det har FSC, hvor der er forksellige farver til hvert sprog ved æ,ø,å og tegn).