Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
11. februar 2009 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Kan ikke finde harddisk ved geninstallation af XP

Hej, jeg prøver at geninstallere XP på min vens bærbare, som altså har XP på den i forvejen. Vi har i sinde at formattere det hele og starte på en frisk med den, men under installationen opstår der et problem som lyder:

"Installationsprogrammet fandt ingen harddiske på din computer.

Kontroller, at alle harddiske er tændte og korrekt tilsluttet, og at al diskrelateret hardwarekonfiguration er korrekt. Dette kan betyde, at der skal køres et diagnosticerings- eller installationsprogram fra producenten.

Installationsprogrammet kan ikke fortsæte"

Hvad skal dette betyde? Det giver der ingen umiddelbar mening, at jeg der ingen harddiske er??
11. februar 2009 - 14:59 #1
(Velkommen til SATA 'helvedet')
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. februar 2009 - 15:25 #2
Måske en dum ting, men I har tjekket at harddisken kan ses i BIOS?
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2009 - 15:59 #3
som karise_larry skriver:  velkommen i SATA'helvedet

Du har nok en SATA harddisk og skal have driveren til den lagt ind.

Hvis du skal installere XP på en SATA-disk for første gang, bør du lige kigge her:
      http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
      http://www.helgec.dk/sata.html
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
11. februar 2009 - 18:53 #4
Hvis det er en sata harddisk behøves der tredje parts drivere for at computeren kan finde harddisken.

Download de drivere, lig dem på en diskette og sæt den i når computeren ber om det, i starten af xp installationen.