Avatar billede broxgaard Nybegynder
03. juli 2001 - 11:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

farver 3

Hej... jeg har bruge for en der kan læse mig lidt om farver... jeg har fået sat nogle farver sammen men de passe ikke sammen. se www.zub.dk er det en der vil hjælp mig med at finde nogle farver der passe sammen??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. juli 2001 - 11:17 #1
Den røde baggrund gør det meget skarpt at se på. En baggrund bør være mere neutral...
Avatar billede broxgaard Nybegynder
03. juli 2001 - 11:21 #2
har du nogle forslag?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. juli 2001 - 11:23 #3
Du kan vælge en meget mørkerød i stedet, hvis den altså skal være rød....
Avatar billede chrille Nybegynder
06. juli 2001 - 15:31 #4
här är et par färger jag brukar använda mig av..
de är blåa..men de funkar ganska bra ihop!!
#006394
#5D81A6
testa gärna att blanda med lite grått också..
brukar fungera till det mesta!!
Avatar billede troja Nybegynder
24. juli 2001 - 01:38 #5
Det er lidt svært at overskue siden og finde ud af hvad du egentlig vil med den. Det vil gøre den mere brugervenlig hvis du opdelte den i farver. Gerne farver som ligger tone i tone, det er behageligt for øjet og samler de felter,som har med hinanden at gøre. Rød er ganske vist en aktiv farve, men kan på skærmen få teksten til at flimre og så er det påvist at en stærk rød giver et forhøjet blodtryk hos brugeren. Grønne farver er noget som får de fleste til at føle sig trygge og veltilpasse. Mad smager f.eks godt i et grønt rum, men rød og grøn er også de farver som farveblinde mænd som regel ikke kan sanse. En blå farve er god som en diskret baggrund. Farvesmag er personlig, derfor er det vigtigt ikke at bombardere siden med kontrastfarver, f.eks. rød/grøn, blå/gul og rød/blå. Et enkelt design til at uderstrege hvad du vil, virker bedst.
/troja
Avatar billede abruscato Nybegynder
24. juli 2001 - 01:46 #6
Du kan hente lidt inspiration her -> http://www.html.dk/artikler/00021/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. september 2001 - 12:55 #7
lukkes der mon her en dag???
Avatar billede brahma Nybegynder
07. september 2001 - 18:06 #8
Jeg synes også du skulle bruge noget blå. Fx: #003366 eller #3366CC
Avatar billede troja Nybegynder
07. september 2001 - 22:01 #9
upsss, opdagede lige at jeg kun havde kommenteret, mit forslag:
#80,82,C6
#00,2E,5B
#E1,F5,FF
#FO,FA,FF
#EB,EB,EB
= blå farver i forskellige toner sat sammen med creme og meget lys blå
/troja
Avatar billede broxgaard Nybegynder
26. september 2001 - 20:59 #10
Lukket