Avatar billede mrkr Juniormester
11. februar 2009 - 09:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genvej til makro som virker selvom flere ark er åbne

Jeg har lavet en genvejstast til en af mine makroer.
F.eks. CTRL + D.

Det virker fint når jeg kun har en fil åbnet.
Hvis jeg så åbner en anden fil som tilfældigvis også har CTRL+D som en genvej til en anden slags makro, så er der ingen af genvejene der virker.

Lave noget i kode så f.eks. CTRL+D virker i THIS.WORKBOOK eller noget lignende, så genvejstasterne ikke bliver sat ud af drift.
Avatar billede jkrons Professor
11. februar 2009 - 10:07 #1
Jweg trro desværre ikke, at det kan lde sig gøre, men vikl da gerne forske lidt i det. Det bliver dgo først senere på dagen i givet fald.

Måske får du en løsning inden da.
Avatar billede jkrons Professor
11. februar 2009 - 10:10 #2
I øvrigt går jeg ud fra, at du mener Ctrl+d, ikke Ctrl+skift+d (D)?
Avatar billede mrkr Juniormester
11. februar 2009 - 22:01 #3
Jep, jeg mener CTRL+D
Avatar billede pbfisker Nybegynder
12. februar 2009 - 09:26 #4
Hvis du gemmer makroen i din personlige projektmappe burde genvejstasten virke i alle ark. Men så kan du selvfølgelig ikke anvende samme genvejstast til forskellige makroer :)
Avatar billede mrkr Juniormester
12. februar 2009 - 11:02 #5
ja, den løsning er jeg godt med på men som du selv nævner så giver den ikke mulighed for forskellige makroer med den samme genvejstast
Avatar billede jkrons Professor
12. februar 2009 - 13:16 #6
Efter at have forsket i det, vil jeg sige, at der ikke er en løsning, hvor du kan bruge samme genvejstast til flere forskellige makroer, hvis de ark, de skal bruges i er åbne samtidigt. Så løsningen er nok forskellige taster, eller at undlade at have to mapper med samme tast åben samtidig.
Avatar billede mrkr Juniormester
21. juli 2009 - 00:21 #7
lukker igen