Avatar billede jensand Nybegynder
10. februar 2009 - 08:33 Der er 15 kommentarer

Gammel skærm der blinker

hey Eksperter. Vi har sådan en gammel 17" CRT skærm inde i stuen som vi enlig er okay tilfredse med smile
men nu er den begyndt at give sådan nogle BLINK engang imellem
kan det betyde at den er ved at stå af ?
altså det kommer sådan ca 4 gange i timen sige rmin mor til mig :D
og hun siger hun er bange for den står i flammer lige pludselig smile
men ved i hvad det kan være eller er den bare ved at dø
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 09:00 #1
Prøv at pille stikkene ud og sæt dem i igen.

Men det er nu ikke det vilde at opgradere til en flad 19". Begge fås fra omkring 800,-. :)
Avatar billede prodoc Nybegynder
10. februar 2009 - 09:15 #2
Jeg ville helt sikkert udskifte den, specielt hvis den står hos en der ikke er så IT-kyndig! Den burde da ikke gå i flammer, men at den blinker er et tegn på at den er nedafgående...

Justrace er inde på noget af det rigtige, udskift den, den bruger sikkert også et helvede af strøm :)
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 09:20 #3
... joh, masser af strøm, men den varmer jo godt. :D
Avatar billede jensand Nybegynder
10. februar 2009 - 09:57 #4
jamen min mor er sku lidt kritisk :D
hun er ikke så vild med fladskærm hun har haft en til at stå der inde
hun syntes de er er for skrøbelige
og så bliver de alt for nemt beskidte
ved ikk men hun ville have sådan en stor CRT : /
men altså jeg har prøvet at tage stikkene ud og sat i igen
det hjælper intet : )
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 10:13 #5
Har du mulighed for at tage en anden skærm med, det kunne jo være pc'en. Og det ville jo være en skam at købe en ny skærm hvis det ikke er den. Og når hun nu er så glad for den. :D

Tror du må en tur på dba.dk efter sådan en hvis det er skærmen. Men de er næsten gratis. shg.dk har eks. ikke nogen CRT-skærme i sortimentet.
Avatar billede jensand Nybegynder
10. februar 2009 - 10:54 #6
jeg har en anden ja
og kunne være jeg skulle teste
men altså hvordan skulle computeren kunne gøre at computeren giver sådan nogle blink : /
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 10:58 #7
Nu har jeg jo ikke set den blinke, så derfor er det jo svært at bedømme hvordan de opstår. :D
Avatar billede jensand Nybegynder
10. februar 2009 - 11:08 #8
jamen det er bare sådan hurtig
altså skærmen går ikke ud eller noget
i ved som man kan på de der CRT skærme trykke på knapper på selveskærmen og så ryster skærm billedet
det er sådan den gør : )
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 11:18 #9
Ok, kan bedre forstå hun tror den sprænger i luften. DeGauss kan virke ret voldsomt hvis man ikke lige har set det før.

Kan huske første gang jeg fik en skærm med den famøse knap. Hjertet op i halsen, den ene hånd op for at dække for ansigtet, den anden ned til baglommen. :B

Nå, men har kigget lidt på dba.dk, og det ser ud til der stadig er et par stykker til salg. Vælg en i nærheden så du evt. kan prøve den.

Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men denne er ikke den billigste, men den er ny: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58566149
Avatar billede jensand Nybegynder
10. februar 2009 - 11:55 #10
jeg er fra Århus : )

så altså når den kommer med sådanne blink så skal den skiftes med det samme ?
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 12:15 #11
Næh, det behøver den jo ikke. Den virker jo...

Men det er jo nok et spm. om tid før den "sprænger i luften".

Og det er jo ikke sikkert hun vil bryde sig gevaldig meget om den oplevelse.

Det kan også være en god gammeldags støvsugning kan klare det, men det er ikke helt for newbee's.

Ligger der ikke en fusker henne ved Østbanen/Knudrisgade? Eller den oppe på Jens Baggesens Vej, lige over for Helge Rodes Vej hvis den ikke er lukket?

Der kan man nok komme et stykke af vejen for en hundredlab.
Avatar billede prodoc Nybegynder
10. februar 2009 - 13:51 #12
Gør som Justrace, og prøv en anden skærm, men det med at den blinker tyder altså på at det er skærm den er gal med, eller rettere den er ved at blive ældre og mere ustabil. Den springer som tidligere nævnt nok ikke i luften, men bliver nok bare dårligere og dårligere indtil den en dag ikke vil tænde.
Jeg ville nu sige at en CRT skærm bliver mere støvet, da dets monitor er mere elektrisk og nok suger mere støv... og da CRT skærmen er større kan der være mere støv på den end på en fladskærm... :)
Farverne og klarheden burde også være en del bedre på selv de dårligste fladskærme...
Avatar billede inglenook Praktikant
10. februar 2009 - 18:58 #13
Det lyder meget som en daarlig lodning. Kender du ikke en der kan haandtere en loddekolbe ? Hvis ja, faa ham til at pille printet ud og checke lodningerne, specielt omkring stroemforsyning, vertikal og horisontal udgang.
Avatar billede jensand Nybegynder
11. februar 2009 - 12:23 #14
naarh kender ikke lige en der kan lodde :D
Avatar billede prodoc Nybegynder
12. februar 2009 - 13:52 #15
Hvis din mor er bange for at det hele ryger i luften eller brænder af, ville jeg nok vælge at købe en ny monitor, hvis du skal til at lodde i ledningen, da det ofte er der tingene knækker, så skal du ofte til at afisolere ledningen, lodde og så bagefter til at tape det eller på en anden måde isolere ledningen igen, hvis du ikke er pro, lad være med at pille ved det!