Avatar billede du3n Nybegynder
09. februar 2009 - 17:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ThinkPad Lenovo, Ethernet Netværk virker ikke...

Hej Eksperter.

Jeg har et problem vedrørende en ThinkPad, Lenovo R61 - LENOVO 773511G. Computeren kom originalt med Windows Vista og nu har jeg installeret windows XP på den. Problemet er at computeren ikke synes at kunne komme i kontakt med den Hardware der i den. Inde i Denne computer -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndtering er der 14 enheder som indgår som "Andre Enheder". Her i blandt findes en enhed ved navn "Ethernet-controller", som jeg meget gerne vil i kontakt med for at kunne bruge mit internet. På nuværende tidspunkt ligger enheden "Intel(R) PRO/wireless 3945ABG Network Connection" inde under Netværkskort, men jeg har ikke trådløst net og vil derfor bruge mit gode gamle internet-kabel.

Jeg har forsøgt mig med at downloade nye drivere til Ethernettet på Lenovo's hjemmeside men uden held... Desuden har jeg også prøvet at installere en eller anden BIOS driver, men også uden nogen form for ændring.

Hvad kan jeg gøre nu? Jeg har jo forsøgt mig med drivere, som udmiddlebart ikke virker...

HJÆLP MIG EKSPERTER :D

På forhånd tak!
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2009 - 17:57 #1
Start med at installere Chipsettet, så grafik. så lyd. så lan.så wirelsess osv osv
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-67856.html
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2009 - 17:59 #2
Ps. nogle pc`ere skal have modem installeret for at lyden virker, så selvom du evt. ikke bruger modemet, så installere :)
Avatar billede du3n Nybegynder
09. februar 2009 - 23:13 #3
Nu har jeg downloadede og udpakket Chipset, men når jeg prøver at køre "C:\DRIVERS\WIN\INTELINF\INFINST_AUTOL.EXE" kommer fejlen: "Dette program kunne ikke starte på grund af en forkert programkonfiguration. Du kan muligvis løse problemet ved at installere programmet igen." Jeg har prøvet at downloade Chipset igen og køre wizard, men fejlen bliver ved med at komme...
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2009 - 08:10 #4
Har du set Installation instructions - nederest på siden
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-67818.html
Avatar billede du3n Nybegynder
10. februar 2009 - 09:11 #5
Jep. Har prøvet at gå det igennem nu. Men jeg kan ikke følge den nederste installation før end at jeg får åbnet INFINST_AUTOL.EXE fra punkt 5 i den øverste installation:

"Specify INFINST_AUTOL.EXE with the full path name where you extracted the package in step 3, and click OK.
Example: C:\DRIVERS\WIN\INTELINF\INFINST_AUTOL.EXE
Note: For unattended installation, Run INFINST_AUTOL.EXE with the command line as follows: INFINST_AUTOL.EXE -a -s"

I den nederste installation skal man bruge filer fra INFINST_AUTOL.EXE....
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2009 - 14:55 #6
Prøv at gå i bios og se om ikke du kan enable USB Legacy
(vil mene det er under Advanced>Peripheral - på din maskine)
og tjek tillige at Audio ikke er disable
Avatar billede du3n Nybegynder
16. april 2010 - 20:14 #7
Fandt selv løsningen. Skyldes outdatede Windows installation der ikke var kompatiblere med driver.