Avatar billede hh01b18 Nybegynder
09. februar 2009 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan denne formel lade sig gøre?

Hej ekspertbrugere,

jeg er ikke en ekspert hvorfor jeg håber i kan hjælpe mig. Har selv prøvet at rode med en if then formel men kan ikke få det til at virke.

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/yOL71820.jpg

if (en celle har værdi under 100) if (to celler har samme værdi) then (skal de to celler blive farvede)

Er det helt sort og umuligt?
09. februar 2009 - 12:30 #1
Marker cellerne D4:E4
Vælg Formater->Betinget formatering...
Feltet 'Celleværdien er' ændres til 'Formlen er'
Indtast formlen: =OG($B4<100;$D4=$E4)
Vælg hvilken farve baggrunden skal have på fanen 'Mønstre'.
Avatar billede hh01b18 Nybegynder
09. februar 2009 - 12:50 #2
Mange tak for det udførlige svar Erik, det var lige præcis det jeg søgte efter.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2009 - 12:57 #3
hh01b18 >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede hh01b18 Nybegynder
09. februar 2009 - 13:20 #4
sådan her! :D Det er noteret
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2009 - 13:31 #5
Og så mangler du lige at tildele erikjuul point.
Det gør du ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for erikjuul's svar, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.
Så skal jeg nok lade være med at blande mig mere.  :-)