Avatar billede bimbamse Nybegynder
09. februar 2009 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VGA/DVI kvalitetsforskel

Jeg har netop bestilt følgende:

2 x 24" Samsung 2443NW
Inno3D GeForce 9500GT, 2 x DVI

Jeg opdager så efterfølgende, at der kun er VGA indgang i skærmene, så spørgsmålet er, hvor stor en forskel i kvalitet jeg vil kunne mærke, når jeg nu ikke vil kunne køre DVI?

Jeg bruger ikke computeren til gaming og film, men udelukkende til poker, så det kræver ikke meget af det grafiske.
Avatar billede Buckie Nybegynder
09. februar 2009 - 11:22 #1
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. februar 2009 - 11:41 #2
Min vurdering er at du mister 10-15% af skarpheden i billedet ved VGA ift. DVI. Om du kan leve med det er vist mest op til dig.

Jeg er lidt i tvivl om du kan se det tydeligt i film, men kører du spil i høj opløsning (det typder 9500GT ikke på) så vil du nok.