Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 18:37 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Ingen lydenhed?!?!

Hej,

jeg har succesfuldt fjernet vista fra min nye HP, og fået installeret XP Pro, og det kører som smurt i fløde!!! :-)

Desværre er det eneste der ikke virker at i Control panel>sound and audio devices, at den siger at der intet 'audio device' er..

og der hvor man vælger det er det markeret faded, og man kan simpelthen ikke selektere noget...

Under vista virkede det fint.. så jeg fatter ikke noget især fordi jeg fra device manager har opdateret alle drivere etc.

SÅ hvad F....... er der galt ?!?!

nogen bud?

min Pc er en HP 3110sc.

SYSTEM SPECS:
System BoardChipset  Intel i945P/G
Southbridge  Intel 82801GH (ICH7DH)

Base BoardManufacturer  ASUSTek Computer INC.
Product  LOCKTITE

BIOSVendor  Phoenix Technologies, LTD
Release Date  05/07/2007
BIOS Version String  5.05
ROM Size  512.00 kB

Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz CPU:0Specification  Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz
Current Speed  1.87 GHz
Size  64.00 kB
Size  4.00 MB

Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz CPU:1Specification  Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz
Current Speed  1.87 GHz
Size  64.00 kB
Size  4.00 MB

Motherboard description  Motherboard manufacturer's name: Asus IPILP-AR
HP/Compaq name: Locktite-GL8E

CPU/Processor  Socket: 775

Onboard audio  7.1-channel high-definition audio
Audio CODEC: ALC888

Nogen der kan hjælpe??

mvh

Michael
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 18:48 #1
Hej igen....

andet sted siger den at det er :

Mode :    High Definition Audio (HDA)
Manufacturer :    Realteck
Codec ID :    10EC0888
Codec Revision :    1.000
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2009 - 19:59 #2
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 20:04 #3
øh...

jeg kan da prøve den ad...

Men jeg vil lige spørge.. hvad er det?

for HP uspporterer kun Vista til pc'en, og jeg har jo lagt XP ind på den...!!

M
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2009 - 20:07 #4
Hvis den john`s ikke viker osv, så er her en driver til
Realteck ALC888 - prøv at hente/installere denne driver

http://www.techpowerup.com/downloads/1310/Realtek_HD_Audio_2.14_2K/XP_.html
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 20:16 #5
jeg har prøvet john stigers.. og den instalerer fint, men det løser ikke problemet...

Glemte at sige at jeg i device manageren også har en PCI enhed som der er gult spørgsmålstegn udfor, men at til trods for at den leder online så kan den ikke finde nogen driver til den...

ved Ikke om det er relateret...
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 20:17 #6
...jeg ved ikke nok om det her, jeg der er visse steder på nettet hvor det hævdes at være relateret til bundkort eller bios også..

er der nogen af Jer experter der kan fortælle hvordan det her hænger sammen?
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 20:23 #7
Hej Haverslev,

nu har jeg prøvet at downloade og installere din driver (tror at jeg selv har installeret denne tidligere)

men AK og Ve... det virker Ikke!

:-(((((((((((((
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2009 - 20:25 #8
Har du installeret noget chipset på den ? (bundkort driver)
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2009 - 20:30 #9
Har den HP et navn udover 3110sc. - er det f.eks en desktop eller bærebar (findes som begge med det nr)
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 20:41 #10
jeg MENER at jeg har indstalleret bundkort driver vha 'add hardware' i controlpanel, idet den på nettet finder de drivere som den finder på pcen.

Det er en desktop, men en ultrasmall formfactor, devs. kabinettet er 27*14*32cm

hvad angår chipset så er det scpecificeret højere opppe i tråden..

men jeg synes der må være mere fremtid i at kigge sådanne steder for jeg tror ikke at det er manglende driver til lydkortet..
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 21:05 #11
jeg har brugt 'driver detective' nu til at opdatere alle system driverne.. så kan jeg vel ikke gøre så meget her mere?

driver detective, identificerer alle enheder først..
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2009 - 21:35 #12
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 21:43 #13
præcist hvad jeg selv ledte efter :-)

haverslev hvad laver du ved siden af for at få din viden her?
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 21:44 #14
men nu har jeg åbnet den og kørt den... hvad nu?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2009 - 21:53 #15
Kør programmet og lad den finde en driver til den PCI enhed du her gul spørgsmåltegn ved - i første omgang, så er det muligt at du skal prøve lydkort bagefter.

Jeg er ansat i en større dansk energi virksomhed, hvor jeg hvor har med indkøb, it, telefoner osv. at gøre
Avatar billede shinzon Nybegynder
08. februar 2009 - 21:58 #16
nu har jeg opdateret et hav af drivere til systemet etc.

ingen ændring..

men vil prøve at identificere et eller andet men 'unknown device identifier'
men den er flager desværre ikke hvor der er mangler henne (?!?!?)

ser ud til at jeg selv skal gætte mig frem..

når jeg beder den om at finde en driver - bruger den google til at søge efter den... lidt upræcist efter min smag... men måske det kan virke..

jeg forsøger...
Avatar billede jesperpress Nybegynder
09. februar 2009 - 01:29 #17
Mangler du ikke KB888111 ???. Uden den virker Leadtek-lyd ikke
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 08:54 #18
hvor finder jeg så den?
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 10:16 #19
når jeg prøver at installere den får jeg at vide at den service pack jeg har på systemet er nyere end den driver jeg prøver at installere (kb888111)
Now what?
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2009 - 10:41 #20
Hvis du kører med SP3 installeret, så er kb888111 en del af den :)

Prøv at Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor enheder til lyd,video og spil
H-klik på enhederne og vælg fjern
Klik på + udfor Andre enheder (hvis du har den)
H-klik på enhederne og vælg fjern

Genstart og lad windows finde og installere enhederne igen
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 10:51 #21
jeg prøver... nu har jeg fjernet enhederne.. og booter igen...

lad os se hvad der sker...
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 10:59 #22
..ingen ændring... den genfinder asustek lydenheden og prøver at finde pci enheden, men kan som sædvanlig ikke finde den...

så ingen ændring :-//

men tak for forsøget...

jeg er selv clueless til hvad jeg så skal...
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2009 - 11:05 #23
Prøv at hente Everest home, installere det og klik på rapport
Smid den generede rapport herind, muligt at vi kan se lidt ud af den
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 11:18 #24
det er s.. ambitiøst at smide hele den rapport herind:

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

    Version                                          EVEREST v2.20.405/dk
    Hjemmeside                                        http://www.lavalys.com/
    Rapport Type                                      Hurtig rapport
    PC                                                MICHAEL_DESK (Michael_desk)
    Generator                                        michael
    Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
    Dato                                              2009-02-09
    Tid                                              11:14

--------[ Opsummering ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                  Service Pack 3, v.5657
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          MICHAEL_DESK (Michael_desk)
      Bruger Navn                                      michael

    Motherboard:
      CPU Type                                          Unknown, 1866 MHz (3.5 x 533)
      Motherboard Navn                                  Ukendt
      Motherboard Chipset                              Intel Lakeport-G i945G
      System Hukommelse                                2048 MB  (DDR2 SDRAM)
      BIOS Type                                        Award (05/07/07)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        NVIDIA GeForce 7500 LE  (512 MB)
      Skærm                                            Fujitsu Siemens ScaleoView T19-1  [19" LCD]  (YEBX003757)

    Multimedie:
      Lydkort                                          Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

    Lager:
      IDE Kontroller                                    Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller - 27C0
      Disk Drev                                        ST3320820AS  (298 GB, IDE)
      Disk Drev                                        TDKMedia Trans-It Drive USB Device  (3 GB, USB)
      Optisk Drev                                      TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        305234 MB (277777 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          HID Keyboard Device
      Keyboard                                          Logitech HID-Compliant Keyboard
      Mus                                              HID-compliant mouse

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
      Netværks Adapter                                  Microsoft TV/Video Connection  (0.1.0.7)
      Netværks Adapter                                  USB Wireless 802.11 b/g Adaptor  (192.168.1.34)
      Netværks Adapter                                  VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1  (192.168.101.1)
      Netværks Adapter                                  VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8  (192.168.162.1)

    Ydre Enheder:
      Printer                                          Bullzip PDF Printer
      Printer                                          Microsoft Office Document Image Writer
      Printer                                          Microsoft XPS Document Writer
      USB1 Kontroller                                  Intel 82801GB ICH7 - USB Universal Host Controller [A-1]
      USB2 Kontroller                                  Intel 82801GB ICH7 - Enhanced USB2 Controller [A-1]
      USB Enhed                                        Realtek Card Reader(0111)
      USB Enhed                                        USB Composite Device
      USB Enhed                                        USB Human Interface Device
      USB Enhed                                        USB Mass Storage Device
      USB Enhed                                        USB Wireless 802.11 b/g Adaptor

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Phoenix Technologies, LTD
      Version                                          5.05
      Udgivelses Dato                                  05/07/2007
      Størrelse                                        512 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        HP-Pavilion
      Produkt                                          GG802AA-UUW s3110.sc
      Serie Nummer                                      CNH7290678
      Universelt Unikt ID                              00C89968-23A01210-9562B0C6-AE459083
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        ASUSTek Computer INC.
      Produkt                                          LOCKTITE
      Version                                          5.00
      Serie Nummer                                      MS1C77S11000907

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Producent                                        Hewlett-Packard
      Version                                          1111
      Serie Nummer                                      DM0001
      Chassis Type                                      Desktop
      Boot-Up Tilstand                                  Sikker
      Strøm Forsynings Tilstand                        Sikker
      Thermisk Tilstand                                Sikker
      Sikkerheds Status                                Ingen

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          8-bit Parity
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  1-Way
      Understøttet Hukommelses Spænding                5V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            1024 MB
      Hukommelses Sokler                                2

  [ Processorer / Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        Intel
      Version                                          Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz
      Ekstern Hastighed                                266 MHz
      Maksimum Hastighed                                3800 MHz
      Nuværende Hastighed                              1866 MHz
      Type                                              Central Processor
      Status                                            Tilkoblet
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                Socket 775

  [ Cache / L1 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Arbejds Lager                                    4-way Set-Associative
      Maksimum Størrelse                                32 KB
      Installeret Størrelse                            32 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Fejl Korrektion                                  Single-bit ECC
      Sokkel Udformning                                L1 Cache

  [ Cache / L2 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Arbejds Lager                                    4-way Set-Associative
      Maksimum Størrelse                                4096 KB
      Installeret Størrelse                            4096 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Fejl Korrektion                                  Single-bit ECC
      Sokkel Udformning                                L2 Cache

  [ Cache / L3 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Frakoblet
      Operations Tilstand                              Varies with Memory Address
      Maksimum Størrelse                                0 KB
      Installeret Størrelse                            0 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Sokkel Udformning                                L3 Cache

  [ Hukommelses Moduler / A0 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                A0
      Installeret Størrelse                            1024 MB
      Monteret Størrelse                                1024 MB

  [ Hukommelses Moduler / A1 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                A1
      Installeret Størrelse                            1024 MB
      Monteret Størrelse                                1024 MB

  [ Hukommelses Enheder / A0 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Detailler                                        Synchronous
      Størrelse                                        1024 MB
      Hastighed                                        667 MHz
      Total Bredde                                      64 bit
      Data Bredde                                      64 bit
      Enhedens Placering                                A0
      Bank Placering                                    Bank0/1
      Producent                                        AD00000000000000
      Serie Nummer                                      Ingen
      Aktiv                                            Ingen
      Reservedels Nummer                                HYMP512U64CP8-Y5

  [ Hukommelses Enheder / A1 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Detailler                                        Synchronous
      Størrelse                                        1024 MB
      Hastighed                                        667 MHz
      Total Bredde                                      64 bit
      Data Bredde                                      64 bit
      Enhedens Placering                                A1
      Bank Placering                                    Bank2/3
      Producent                                        AD00000000000000
      Serie Nummer                                      Ingen
      Aktiv                                            Ingen
      Reservedels Nummer                                HYMP512U64CP8-Y5

  [ System Slots / PCI1 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI1
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ System Slots / PCIEX16 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCIEX16
      Type                                              PCI-E x1
      Brug                                              I brug
      Længde                                            Kort

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Ukendt
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz
      CPUID Revision                                    000006F6h

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    1868.38 MHz  (original: 1866 MHz)
      CPU multiplier                                    3.5x
      CPU FSB                                          533.82 MHz
      Hukommelses Bus                                  667.28 MHz

    CPU cache:
      L1 Kode Cache                                    32 KB
      L1 Data Cache                                    32 KB
      L2 Cache                                          4 MB  (On-Die, ATC, Full-Speed)

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    05/07/2007-LakePort-LOCKTITE-00
      Motherboard Navn                                  Ukendt

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              Intel Lakeport-G i945G
      Hukommelses Timing                                5-5-5-15  (CL-RCD-RP-RAS)

    SPD hukommelses moduler:
      DIMM1: Hyundai HYMP512U64CP8-Y5                  1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM  (5.0-5-5-15 @ 333 MHz)  (4.0-4-4-12 @ 266 MHz)  (3.0-3-3-9 @ 200 MHz)
      DIMM3: Hyundai HYMP512U64CP8-Y5                  1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM  (5.0-5-5-15 @ 333 MHz)  (4.0-4-4-12 @ 266 MHz)  (3.0-3-3-9 @ 200 MHz)

    BIOS Egenskaber:
      System BIOS Dato                                  05/07/07
      Video BIOS Dato                                  12/21/06
      Award BIOS Type                                  Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
      Award BIOS Oplysninger                            Copyright 2007 by Hewlett-Packard Company  Rev. 5.05
      DMI BIOS Version                                  5.05

--------[ Energi Styring ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Energi Spare Egenskaber:
      Nuværende Strømkilde                              230 VAC
      Batteri Status                                    Intet batteri
      Fuld Batteri Levetid                              Ukendt
      Resterende Batteri Levetid                        Ukendt

--------[ Sensorer ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      HDD
      GPU Sensor Type                                  Driver  (NV-DRV)

    Temperaturer:
      CPU                                              40 °C  (104 °F)
      GPU                                              55 °C  (131 °F)
      Seagate ST3320820AS                              42 °C  (108 °F)

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Unknown, 1866 MHz (3.5 x 533)
      Instruktions Sæt                                  x86, x86-64, MMX, SSE, SSE2, SSE3
      Oprindelig Hastighed                              1866 MHz
      L1 Kode Cache                                    32 KB
      L1 Data Cache                                    32 KB
      L2 Cache                                          4 MB  (On-Die, ATC, Full-Speed)

    Multi CPU:
      Motherboard ID                                    OEM00000 PROD00000000
      CPU #0                                            Intel(R) Core(TM)2 CPU          6320  @ 1.86GHz, 1867 MHz
      CPU #1                                            Intel(R) Core(TM)2 CPU          6320  @ 1.86GHz, 1867 MHz

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU / 1. kerne / 1. HTT enhed                  0 %
      1. CPU / 1. kerne / 2. HTT enhed                  100 %

--------[ CPUID ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPUID Egenskaber:
      CPUID Producent                                  GenuineIntel
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz
      CPUID Revision                                    000006F6h
      IA Mærke ID                                      00h  (Ukendt)
      Platform ID                                      01h  (Slot 1)
      IA CPU Serienummer                                Ukendt
      Mikrokode Revisions Opdatering                    C6
      HTT / CMP enheder                                1 / 0

    Instruktions Sæt:
      64 bi x86-Udvidelser (AMD64, EM64T)              Understøttet
      Alternate Instruction Set                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow!                                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow! Professional                          Ikke Understøttet
      AMD Enhanced 3DNow!                              Ikke Understøttet
      AMD Extended MMX                                  Ikke Understøttet
      Cyrix Extended MMX                                Ikke Understøttet
      IA-64                                            Ikke Understøttet
      IA MMX                                            Understøttet
      IA SSE                                            Understøttet
      IA SSE 2                                          Understøttet
      IA SSE 3                                          Understøttet
      CLFLUSH instruktioner                            Understøttet
      CMPXCHG8B instruktioner                          Understøttet
      CMPXCHG16B instruktioner                          Understøttet
      Conditional Move instruktioner                    Understøttet
      MONITOR / MWAIT instruktioner                    Understøttet
      RDTSCP instruktioner                              Ikke Understøttet
      SYSCALL / SYSRET instruktioner                    Ikke Understøttet
      SYSENTER / SYSEXIT instruktioner                  Understøttet
      VIA FEMMS instruktioner                          Ikke Understøttet

    Sikkerheds Karakteristik:
      Advanced Cryptography Engine (ACE)                Ikke Understøttet
      Forhindring af Data Eksekvering (DEP, NX, EDB)    Understøttet
      Hardware Random Number Generator (RNG)            Ikke Understøttet
      Montgomery Multiplier & Hash Engine              Ikke Understøttet
      Processor Serial Number (PSN)                    Ikke Understøttet

    Energi Spare Karakteristik:
      Automatic Clock Control                          Understøttet
      Enhanced Halt State (C1E)                        Ikke Understøttet
      Enhanced SpeedStep Technology (EIST, ESS)        Understøttet, Tilkoblet
      Frequency ID Control                              Ikke Understøttet
      LongRun                                          Ikke Understøttet
      LongRun Table Interface                          Ikke Understøttet
      PowerSaver 1.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 2.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 3.0                                    Ikke Understøttet
      Processor Duty Cycle Control                      Understøttet
      Software Thermal Control                          Ikke Understøttet
      Temperature Sensing Diode                        Ikke Understøttet
      Thermal Monitor 1                                Understøttet
      Thermal Monitor 2                                Understøttet
      Thermal Monitoring                                Ikke Understøttet
      Thermal Trip                                      Ikke Understøttet
      Voltage ID Control                                Ikke Understøttet

    CPUID Kendetegn:
      36-bit Page Size Extension                        Understøttet
      Address Region Registers (ARR)                    Ikke Understøttet
      CPL Qualified Debug Store                        Understøttet
      Debug Trace Store                                Understøttet
      Debugging Extension                              Understøttet
      Fast Save & Restore                              Understøttet
      Hyper-Threading Technology (HTT)                  Understøttet, Tilkoblet
      L1 Context ID                                    Ikke Understøttet
      Local APIC On Chip                                Understøttet
      Machine Check Architecture (MCA)                  Understøttet
      Machine Check Exception (MCE)                    Understøttet
      Memory Configuration Registers (MCR)              Ikke Understøttet
      Memory Type Range Registers (MTRR)                Understøttet
      Model Specific Registers (MSR)                    Understøttet
      Page Attribute Table (PAT)                        Understøttet
      Page Global Extension                            Understøttet
      Page Size Extension (PSE)                        Understøttet
      Pending Break Event                              Understøttet
      Physical Address Extension (PAE)                  Understøttet
      Secure Virtual Machine Extensions (Pacifica)      Ikke Understøttet
      Self-Snoop                                        Understøttet
      Time Stamp Counter (TSC)                          Understøttet
      Virtual Machine Extensions (Vanderpool)          Understøttet
      Virtual Mode Extension                            Understøttet

    CPUID Registers (CPU #1):
      CPUID 00000000                                    0000000A-756E6547-6C65746E-49656E69
      CPUID 00000001                                    000006F6-00020800-0000E3BD-BFEBFBFF
      CPUID 00000002                                    05B0B101-005657F0-00000000-2CB43049
      CPUID 00000003                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 00000004                                    04000121-01C0003F-0000003F-00000001
      CPUID 00000005                                    00000040-00000040-00000003-00000020
      CPUID 00000006                                    00000001-00000002-00000001-00000000
      CPUID 00000007                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 00000008                                    00000400-00000000-00000000-00000000
      CPUID 00000009                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 0000000A                                    07280202-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000000                                    80000008-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000001                                    00000000-00000000-00000001-20100000
      CPUID 80000002                                    65746E49-2952286C-726F4320-4D542865
      CPUID 80000003                                    43203229-20205550-20202020-20202020
      CPUID 80000004                                    30323336-20402020-36382E31-007A4847
      CPUID 80000005                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000006                                    00000000-00000000-10008040-00000000
      CPUID 80000007                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000008                                    00003024-00000000-00000000-00000000

    CPUID Registers (CPU #2 Virtual):
      CPUID 00000000                                    0000000A-756E6547-6C65746E-49656E69
      CPUID 00000001                                    000006F6-01020800-0000E3BD-BFEBFBFF
      CPUID 00000002                                    05B0B101-005657F0-00000000-2CB43049
      CPUID 00000003                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 00000004                                    04000121-01C0003F-0000003F-00000001
      CPUID 00000005                                    00000040-00000040-00000003-00000020
      CPUID 00000006                                    00000001-00000002-00000001-00000000
      CPUID 00000007                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 00000008                                    00000400-00000000-00000000-00000000
      CPUID 00000009                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 0000000A                                    07280202-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000000                                    80000008-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000001                                    00000000-00000000-00000001-20100000
      CPUID 80000002                                    65746E49-2952286C-726F4320-4D542865
      CPUID 80000003                                    43203229-20205550-20202020-20202020
      CPUID 80000004                                    30323336-20402020-36382E31-007A4847
      CPUID 80000005                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000006                                    00000000-00000000-10008040-00000000
      CPUID 80000007                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000008                                    00003024-00000000-00000000-00000000

    MSR Registers:
      MSR 00000017                                      0000-0000-8804-872A
      MSR 0000002A                                      0000-0000-41C8-0000
      MSR 0000008B                                      0000-00C6-0000-0000
      MSR 0000011E                                      0000-0000-BE70-2109
      MSR 00000198                                      072A-072A-0600-072A
      MSR 00000199                                      0000-0000-0000-072A
      MSR 0000019A                                      0000-0000-0000-0002
      MSR 0000019B                                      0000-0000-0000-0008
      MSR 0000019C                                      0000-0000-882D-0000
      MSR 0000019D                                      0000-0000-0000-061D

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    05/07/2007-LakePort-LOCKTITE-00
      Motherboard Navn                                  Ukendt

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          Intel GTL+
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                533 MHz
      Effektiv Hastighed                                533 MHz
      Båndbredde                                        4265 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          Dual DDR2 SDRAM
      Bus Bredde                                        128 bit
      Virkelig Hastighed                                666 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                1333 MHz
      Båndbredde                                        21326 MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          Intel Direct Media Interface

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            2046 MB
      Brugt                                            539 MB
      Fri                                              1506 MB
      Udnyttelse                                        26 %

    Swap / Pagefil:
      Total                                            3939 MB
      Brugt                                            369 MB
      Fri                                              3569 MB
      Udnyttelse                                        9 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            5985 MB
      Brugt                                            909 MB
      Fri                                              5076 MB
      Udnyttelse                                        15 %

    Physical Address Extension (PAE):
      Understøttet af Operativ System                  Ja
      Understøttet af CPU                              Ja
      Aktiv                                            Ja

--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ DIMM1: Hyundai HYMP512U64CP8-Y5 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Hyundai HYMP512U64CP8-Y5
      Serie Nummer                                      0000100Dh
      Produktions Dato                                  Uge 36 / 2007
      Modul Størrelse                                  1024 MB (2 ranks, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  DDR2 SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            DDR2-667 (333 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 1.8
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 333 MHz                                        5.0-5-5-15  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 266 MHz                                        4.0-4-4-12  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 200 MHz                                        3.0-3-3-9  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Understøttet
      Auto-Precharge                                    Understøttet
      Precharge All                                    Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Ikke Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

    Hukommelses Moduls Producent:
      Producent                                        Hynix Semiconductor Inc.
      Produkt Information                              http://www.hynix.com/eng/02_products/01_dram/index.jsp

  [ DIMM3: Hyundai HYMP512U64CP8-Y5 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Hyundai HYMP512U64CP8-Y5
      Serie Nummer                                      00002010h
      Produktions Dato                                  Uge 36 / 2007
      Modul Størrelse                                  1024 MB (2 ranks, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  DDR2 SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            DDR2-667 (333 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 1.8
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 333 MHz                                        5.0-5-5-15  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 266 MHz                                        4.0-4-4-12  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 200 MHz                                        3.0-3-3-9  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Understøttet
      Auto-Precharge                                    Understøttet
      Precharge All                                    Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Ikke Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

    Hukommelses Moduls Producent:
      Producent                                        Hynix Semiconductor Inc.
      Produkt Information                              http://www.hynix.com/eng/02_products/01_dram/index.jsp

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: Intel Lakeport-G i945G ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          Intel Lakeport-G i945G
      Revision / Stepping                              02 / A2
      Type                                              1202 Pin FC-BGA
      Størrelse                                        3.4 cm x 3.4 cm
      Core Spænding                                    1.5 V
      In-Order Queue Depth                              12

    Hukommelses Kontroller:
      Type                                              Dual Channel  (128 bit)
      Aktiv Tilstand                                    Dual Channel  (128 bit)

    Hukommelses Timing:
      CAS Latency (CL)                                  5T
      RAS To CAS Delay (tRCD)                          5T
      RAS Precharge (tRP)                              5T
      RAS Active Time (tRAS)                            15T

    Fejl Korrektion:
      ECC                                              Ikke Understøttet
      ChipKill ECC                                      Ikke Understøttet
      RAID                                              Ikke Understøttet
      ECC Scrubbing                                    Ikke Understøttet

    Hukommelses Sokler:
      DRAM Sokkel 1                                    1024 MB  (DDR2 SDRAM)
      DRAM Sokkel 2                                    1024 MB  (DDR2 SDRAM)

    Integreret Grafikkort Kontroller:
      Grakikkort Kontroller Type                        Intel GMA 950
      Grafkkort Kontroller Status                      Frakoblet

    PCI Express Kontroller:
      PCI-E x16 port #2                                I brug @ x16  (NVIDIA GeForce 7500 LE [NoDB])

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

  [ Syd Bro: Intel 82801GB ICH7 ]

    Syd Bro Egenskaber:
      Syd Bro                                          Intel 82801GB ICH7
      Revision / Stepping                              E1 / A1
      Type                                              652 Pin mBGA
      Størrelse                                        3.1 cm x 3.1 cm
      Core Spænding                                    1.5 V

    High Definition Audio:
      Lyd Controller Type                              Intel 82801GB(M) ICH7
      Codec Navn                                        Realtek Unknown
      Codec ID                                          10EC0888h
      Codec Revision                                    00100001h

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        Award
      Award BIOS Type                                  Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
      Award BIOS Oplysninger                            Copyright 2007 by Hewlett-Packard Company  Rev. 5.05
      System BIOS Dato                                  05/07/07
      Video BIOS Dato                                  12/21/06

    BIOS Producent:
      Producent                                        Phoenix Technologies Ltd.
      Produkt Information                              http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
      BIOS Opdatering                                  http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Are you looking for a BIOS Upgrade?  Contact eSupport Today!
      Forslag                                          Video BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.

--------[ Windows video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ NVIDIA GeForce 7500 LE ]

    Grafikkort Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                NVIDIA GeForce 7500 LE
      Adapter Streng                                    GeForce 7500 LE
      BIOS Streng                                      Version 5.72.22.62.10
      Chip Type                                        GeForce 7500 LE
      DAC Type                                          Integrated RAMDAC
      Installerede Drivere                              nv4_disp (6.14.11.8122 - nVIDIA ForceWare 81.22)
      Hukommelses Størrelse                            512 MB

    Grafikkort Producent:
      Producent                                        NVIDIA Corporation
      Produkt Information                              http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products
      Hentning af Driver                                http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

--------[ Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Fujitsu Siemens ScaleoView T19-1 ]

    Skærm Egenskaber:
      Skærm Navn                                        Fujitsu Siemens ScaleoView T19-1
      Skærm ID                                          FUS0528
      Model                                            T19-1
      Skærm Type                                        19" LCD
      Produktions Dato                                  Uge 33 / 2004
      Serie Nummer                                      YEBX003757
      Max. Synligt Display                              38 cm x 30 cm (19.1")
      Billed Forhold                                    4:3
      Horisontal Frekvens                              31 - 83 kHz
      Vertikal Frekvens                                56 - 76 Hz
      Maksimum Opløsning                                1280 x 1024
      Gamma                                            2.20
      DPMS Mode Understøttelse                          Standby, Suspend, Active-Off

    Understøttede Grafik Tilstande:
      640 x 480                                        76 Hz
      800 x 600                                        76 Hz
      1024 x 768                                        76 Hz
      1152 x 864                                        76 Hz
      1280 x 1024                                      75 Hz

    Skærm Producent:
      Producent                                        Fujitsu Siemens Computers
      Produkt Information                              http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripherals/displays
      Hentning af Driver                                http://www.fsc-pc.de/support/softwareassist_e.asp

--------[ Skrivebord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Skrivebords Egenskaber:
      Enheds Teknologi                                  Raster Visning
      Opløsning                                        1280 x 1024
      Farve Dybde                                      32 bit
      Farve Planer                                      1
      Skrifttype Opløsning                              96 dpi
      Pixel Bredde / Højde                              36 / 36
      Pixel Diagonal                                    51
      Vertikal Refresh Rate                            60 Hz
      Skrivebords Tapet                                C:\Documents and Settings\michael\Local Settings\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

    Skrivebords Effekter:
      Combo-Box Animation                              Tilkoblet
      Drop Shadow Effekt                                Tilkoblet
      Flat Menu Effekt                                  Tilkoblet
      Font Smoothing                                    Tilkoblet
      Full Window Dragging                              Tilkoblet
      Windues Titelbar Stigning                        Tilkoblet
      Skjul Menu Adgangs Nøgler                        Tilkoblet
      Hot Tracking Effekt                              Tilkoblet
      Ikon Navn Ombrydning                              Tilkoblet
      List-Boks Blød Rulning                            Tilkoblet
      Menü Animation                                    Tilkoblet
      Menu Fade Effekt                                  Tilkoblet
      Minimér/Genopret Animation                        Tilkoblet
      Skygge på Muse Pil                                Tilkoblet
      Valg af Fade Effekt                              Tilkoblet
      Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik            Frakoblet
      Værktøjs Tips Animation                          Tilkoblet
      Værktøjs Tips Fade Effekt                        Tilkoblet
      Windows Plus! Udvidelser                          Frakoblet

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          Der kræves mindst 85 Hz vertikal opdaterings frekvens for almindelige (CRT) skærme.

--------[ Multi-Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    \\.\DISPLAY1        Ja  (0,0)          (1280,1024)

--------[ Windows Lyd ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    mixer.0      0001 0068  713x BDA Analog Audio Capture
    wave-in.0    0001 0065  713x BDA Analog Audio Capture

--------[ PCI / PnP audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]                      PCI

--------[ Windows Lager ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ ST3320820AS ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                ST3320820AS
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          disk.inf

    Enheds Producent:
      Producent                                        Seagate Technology LLC
      Produkt Information                              http://www.seagate.com/products

  [ TDKMedia Trans-It Drive USB Device ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                TDKMedia Trans-It Drive USB Device
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          disk.inf

  [ TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          cdrom.inf

  [ Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller - 27C0 ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller - 27C0
      Driver Dato                                      15-11-2006
      Driver Version                                    8.2.0.1011
      Driver Leverandør                                Intel
      INF Fil                                          oem38.inf

    Enheds Resourcer:
      IRQ                                              19
      Hukommelse                                        FDFFE000-FDFFE3FF
      Port                                              F700-F70F
      Port                                              F800-F803
      Port                                              F900-F907
      Port                                              FA00-FA03
      Port                                              FB00-FB07

  [ Primary IDE Channel ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Primary IDE Channel
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.3264
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

  [ Secondary IDE Channel ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Secondary IDE Channel
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.3264
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

--------[ Logiske Drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

    C:                                        Lokal Disk          NTFS        305234 MB      27457 MB    277777 MB  91 %  8423-AAA1
    D:                                        Optisk Drev
    I: (FLASH DRIVE)                          Flytbar Disk        FAT32          3800 MB      6432 KB      3793 MB  100 %  3A9E-0881
    W: (\\192.168.1.33\files_)                Netværks Drev      NTFS v1.1    703536 MB    208952 MB    494583 MB  70 %  26D0-0EFC
    X: (\\192.168.1.33\public)                Netværks Drev      NTFS v1.1    703536 MB    208952 MB    494583 MB  70 %  26D0-0882
    Y: (\\192.168.1.33\files_)                Netværks Drev      NTFS v1.1    703536 MB    208952 MB    494583 MB  70 %  26D0-0EFC
    Z: (\\192.168.1.33\PCx)                  Netværks Drev      NTFS v1.1    703536 MB    208952 MB    494583 MB  70 %  26D0-0136

--------[ Fysiske Drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Drev 1 - ST3320820AS (298 GB) ]

    #1 (Aktiv)      NTFS            C:                                              0 MB  305234 MB

  [ Drev 2 - TDKMedia Trans-It Drive USB Device (3804 MB) ]

    #1              FAT32            I:                                              3 MB    3804 MB

--------[ Optiske drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L ]

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Enheds Beskrivelse                                TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L

--------[ ASPI ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    00  00  00  Disk Drev                ST332082  0AS
    00  01  00  Optisk Drev              TSSTcorp  CD/DVDW TS-H653  L
    00  07  00  Værts Adapter            atapi

--------[ ATA ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ ST3320820AS (5QF59MM9) ]

    ATA Enheds Egenskaber:
      Model ID                                          ST3320820AS
      Serie Nummer                                      5QF59MM9
      Revision                                          3.AHG
      Parametre                                        620181 cylindre, 16 hoveder, 63 sektorer pr spor, 512 bytes pr sektor
      LBA Sektorer                                      625142448
      Buffer                                            8 MB
      Multi Sektorer                                    16
      ECC Bytes                                        4
      Max. PIO Overførsels Tilstand                    PIO 4
      Max. UDMA Overførsels Tilstand                    UDMA 5 (ATA-100)
      Aktiv UDMA Overførsels Tilstand                  UDMA 5 (ATA-100)
      Uformatteret Kapacitet                            305245 MB

    ATA Enheds Karakteristikker:
      SMART                                            Understøttet
      Sikkerheds Tilstand                              Ikke Understøttet
      Energi Styring                                    Understøttet
      Avancerede Strøm Spare Funktioner                Ikke Understøttet
      Skriv Cache                                      Understøttet
      Host Protected Area                              Ikke Understøttet
      Power-Up In Standby                              Ikke Understøttet
      Automatic Acoustic Management                    Ikke Understøttet
      48-bit LBA                                        Understøttet
      Device Configuration Overlay                      Understøttet

    ATA Enheds Producent:
      Producent                                        Seagate Technology LLC
      Produkt Information                              http://www.seagate.com/products

--------[ SMART ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ ST3320820AS (5QF59MM9) ]

    01  Raw Read Error Rate                  6    100  253          0  OK: Værdi er normal
    03  Spin Up Time                        0    96  95            0  OK: Passerer Altid
    04  Start/Stop Count                    20  100  100        794  OK: Værdi er normal
    05  Reallocated Sector Count            36  100  100          0  OK: Værdi er normal
    07  Seek Error Rate                      30  76  60    47328596  OK: Værdi er normal
    09  Power-On Time Count                  0    100  100        688  OK: Passerer Altid
    0A  Spin Retry Count                    97  100  100          0  OK: Værdi er normal
    0C  Power Cycle Count                    20  100  100        767  OK: Værdi er normal
    BB  <producent-specifik>                0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    BD  <producent-specifik>                0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    BE  <producent-specifik>                45  58  51    705953834  OK: Værdi er normal
    C2  Temperature                          0    42  49          42  OK: Passerer Altid
    C3  Hardware ECC Recovered              0    72  60    78945921  OK: Passerer Altid
    C5  Current Pending Sector Count        0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    C6  Off-Line Uncorrectable Sector Count  0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    C7  Ultra ATA CRC Error Rate            0    200  200          0  OK: Passerer Altid
    C8  Write Error Rate                    0    100  253          0  OK: Passerer Altid
    CA  <producent-specifik>                0    100  253          0  OK: Passerer Altid

--------[ Windows Netværk ]---------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Intel(R) PRO/100 VE Network Connection ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
      Enheds Type                                      Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-1B-FC-D0-B4-B1
      Forbindelses Navn                                Local Area Connection
      Forbindelses Hastighed                            100 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      DHCP Lease Opnået                                06-02-2009 23:37:21
      DHCP Lease Udløbet                                07-02-2009 00:37:21
      Modtagne Bytes                                    0
      Sendte Bytes                                      0

    Netkorts Adresse:
      DHCP                                              255.255.255.255

    Netkorts Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/design/network/products/ethernet/linecard_ec.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/network

  [ Microsoft TV/Video Connection ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  Microsoft TV/Video Connection
      Enheds Type                                      Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-00-00-00-00-00
      Forbindelses Navn                                Local Area Connection 2
      Forbindelses Hastighed                            30 Mbps
      MTU                                              4082 bytes
      DHCP Lease Opnået                                31-12-1969 18:00:05
      DHCP Lease Udløbet                                31-12-1969 18:00:05
      Modtagne Bytes                                    0
      Sendte Bytes                                      0

    Netkorts Adresse:
      IP / Subnet Maske                                0.1.0.7 / 255.255.255.255

  [ USB Wireless 802.11 b/g Adaptor ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  USB Wireless 802.11 b/g Adaptor
      Enheds Type                                      Wireless Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-C0-A8-F0-62-28
      Forbindelses Navn                                Wireless Network Connection
      Forbindelses Hastighed                            24 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      DHCP Lease Opnået                                09-02-2009 10:50:15
      DHCP Lease Udløbet                                12-02-2009 10:50:15
      WLAN Signalstyrke                                -70 dBm (God)
      Modtagne Bytes                                    8101359 (7.7 MB)
      Sendte Bytes                                      1340136 (1.3 MB)

    Netkorts Adresse:
      IP / Subnet Maske                                192.168.1.34 / 255.255.255.0
      Gateway                                          192.168.1.1
      DHCP                                              192.168.1.1
      DNS                                              89.150.129.4
      DNS                                              89.150.129.10
      DNS                                              89.150.129.4

  [ VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1
      Enheds Type                                      Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-50-56-C0-00-01
      Forbindelses Navn                                VMware Network Adapter VMnet1
      Forbindelses Hastighed                            100 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      Modtagne Bytes                                    10785 (10.5 KB)
      Sendte Bytes                                      11001 (10.7 KB)

    Netkorts Adresse:
      IP / Subnet Maske                                192.168.101.1 / 255.255.255.0
      DHCP                                              255.255.255.255

    Netkorts Producent:
      Producent                                        VMware, Inc.
      Produkt Information                              http://www.vmware.com
      Hentning af Driver                                http://www.vmware.com

  [ VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8
      Enheds Type                                      Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-50-56-C0-00-08
      Forbindelses Navn                                VMware Network Adapter VMnet8
      Forbindelses Hastighed                            100 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      Modtagne Bytes                                    10514 (10.3 KB)
      Sendte Bytes                                      10730 (10.5 KB)

    Netkorts Adresse:
      IP / Subnet Maske                                192.168.162.1 / 255.255.255.0
      DHCP                                              255.255.255.255

    Netkorts Producent:
      Producent                                        VMware, Inc.
      Produkt Information                              http://www.vmware.com
      Hentning af Driver                                http://www.vmware.com

--------[ PCI / PnP Netværk ]-------------------------------------------------------------------------------------------

    Intel 82801GB ICH7 - LAN Controller [A-1]                                        PCI

--------[ DirectX Video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Primary Display Driver ]

    Egenskaber for DirectDraw Enhed:
      DirectDraw Driver Navn                            display
      DirectDraw Driver Beskrivelse                    Primary Display Driver
      Hardware Driver                                  nv4_disp.dll
      Hardware Beskrivelse                              NVIDIA GeForce 7500 LE

    Egenskaber for Direct3D Enhed:
      Tilgængelig Lokal Video Hukommelse                518004 KB
      Tilgængelig Ikke Lokal Video Hukommelse (AGP)    122879 KB
      Rendering Bit Dybde                              16, 32
      Z-Buffer Bit Dybde                                16, 24
      Min Texture Størrelse                            1 x 1
      Max Texture Størrelse                            4096 x 4096
      Vertex Shader Version                            3.0
      Pixel Shader Version                              3.0

    Direct3D Enheds Karakteristik:
      Additive Texture Blending                        Understøttet
      AGP Texturing                                    Understøttet
      Anisotropic Filtering                            Understøttet
      Bilinear Filtering                                Understøttet
      Cubic Environment Mapping                        Understøttet
      Cubic Filtering                                  Ikke Understøttet
      Decal-Alpha Texture Blending                      Understøttet
      Decal Texture Blending                            Understøttet
      Directional Lights                                Ikke Understøttet
      DirectX Texture Compression                      Understøttet
      DirectX Volumetric Texture Compression            Ikke Understøttet
      Dithering                                        Understøttet
      Dot3 Texture Blending                            Understøttet
      Dynamic Textures                                  Understøttet
      Edge Antialiasing                                Understøttet
      Environmental Bump Mapping                        Understøttet
      Environmental Bump Mapping + Luminance            Understøttet
      Factor Alpha Blending                            Understøttet
      Geometric Hidden-Surface Removal                  Ikke Understøttet
      Guard Band                                        Understøttet
      Hardware Scene Rasterization                      Understøttet
      Hardware Transform & Lighting                    Understøttet
      Legacy Depth Bias                                Ikke Understøttet
      Mipmap LOD Bias Adjustments                      Understøttet
      Mipmapped Cube Textures                          Understøttet
      Mipmapped Volume Textures                        Understøttet
      Modulate-Alpha Texture Blending                  Understøttet
      Modulate Texture Blending                        Understøttet
      Non-Square Textures                              Understøttet
      N-Patches                                        Ikke Understøttet
      Perspective Texture Correction                    Understøttet
      Point Lights                                      Ikke Understøttet
      Point Sampling                                    Understøttet
      Projective Textures                              Understøttet
      Quintic Bezier Curves & B-Splines                Ikke Understøttet
      Range-Based Fog                                  Understøttet
      Rectangular & Triangular Patches                  Ikke Understøttet
      Rendering In Windowed Mode                        Understøttet
      Scissor Test                                      Ikke Understøttet
      Slope-Scale Based Depth Bias                      Ikke Understøttet
      Specular Flat Shading                            Understøttet
      Specular Gouraud Shading                          Understøttet
      Specular Phong Shading                            Ikke Understøttet
      Spherical Mapping                                Understøttet
      Spot Lights                                      Ikke Understøttet
      Stencil Buffers                                  Understøttet
      Sub-Pixel Accuracy                                Understøttet
      Table Fog                                        Understøttet
      Texture Alpha Blending                            Understøttet
      Texture Clamping                                  Understøttet
      Texture Mirroring                                Understøttet
      Texture Transparency                              Understøttet
      Texture Wrapping                                  Understøttet
      Triangle Culling                                  Ikke Understøttet
      Trilinear Filtering                              Understøttet
      Two-Sided Stencil Test                            Ikke Understøttet
      Vertex Alpha Blending                            Understøttet

Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2009 - 12:28 #25
Det var ikke de store oplysninger det gav, ang. lyd.

Men jeg er lidt usikker på om du evt mangler denne:
(den vil muligvis sige at den er installeret, men prøv)
Klik på linien "Få vist og anmod om hotfixoverførsler"
flueben i XP og udfyld resten.
http://support.microsoft.com/kb/835221/
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 13:13 #26
nu har jeg kørt hotfixen..

men i dokumentationen siger den at det er til XP SP1, og min xp er en xp pro med indbygget sP3, så jeg er banger for at det ikke var korretkt hvad jeg gjorde, men nu prøver jeg at reboote, og så ser vi hvor galt det går!

M
Avatar billede shinzon Nybegynder
09. februar 2009 - 20:14 #27
Beklager,

men lyd enheden virker stadig ikke :-/

M
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2009 - 21:07 #28
Avatar billede shinzon Nybegynder
12. februar 2009 - 11:37 #29
Af en eller anden underlig årsag virker det nu...

det viser sig at når jeg antager at det PCI device som driver update manageren ikke kan finde manuelt blver opdateret meden driver til lydkortet, så virker det hele pludseligt..

man kan så undre sig over at den automatiske update ikke kunne finde den...

M
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2009 - 14:11 #30
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2009 - 20:44 #31
expfaq.dk skal nok lige opdateres...

Man accepterer ikke svar på den måde længere :)