Avatar billede doo1309 Nybegynder
08. februar 2009 - 16:12 Der er 6 kommentarer

problemer med grafikkort

Hej

Jeg har læst at PCIE 2.0 er bagudkompatibel med tidligere versioner af PCIE og burde vel så virke i et motherboard med PCI x 16 ?

Jeg har købt et 9500 GT kort som ser meget mærkeligt ud når jeg starter PC'en.
mit motherboard er asrock 939s65-m.

jeg købte nyt grafikkort fordi mit gamle pludselig begyndte at være pixeleret og ikke kunne køre mere end 4 farver. selv ved boot ser det spøjst ud.
det nye kort gør så fuldstændigt det samme :-(

den virker fint med et sapphire radeon x300se

er der bios indstillinger for PCIE eller noget der kan være gået galt der?
har jeg bare købt et graffikkort der ikke virker ?

opsummering:
1. begyndte at opføre sig mærkeligt med inno3d geforce 7600 gt
2. nyt kort, club 3d 9500 gt gør det samme som det gamle
3. virker fint med et sapphire radeon x300se
4. mit motherboard er et asrock 939s65-m
Avatar billede hr_ejberg Nybegynder
08. februar 2009 - 18:45 #1
Hvilken strømforsygning har du og hvormange watt, det kan være grafikkortet ikke for strøm nok.

Har du prøvet at skifte skærm og kabel?
Avatar billede doo1309 Nybegynder
08. februar 2009 - 19:19 #2
har virket lang tid, kan strømforsyning gå ned og give mindre strøm ?
Avatar billede hr_ejberg Nybegynder
08. februar 2009 - 19:42 #3
nej det burde den ikke, men alt er muligt.
Havde du prøvet en anden skærm??
Avatar billede doo1309 Nybegynder
08. februar 2009 - 19:56 #4
ja, samme der sker med en anden skærm og andet kabel.
Avatar billede hr_ejberg Nybegynder
09. februar 2009 - 13:22 #5
umiddelbart vil jeg sige at der er et problem med pci ekspress porten på dit bundkort, har du en mulighed for at teste dit grafikkort på et andet bundkort?
Avatar billede doo1309 Nybegynder
09. februar 2009 - 15:57 #6
ja, det vil jeg prøve iaften