Avatar billede neptoz Nybegynder
08. februar 2009 - 14:19 Der er 6 kommentarer

Problemer med RAM

Hej allesammen..

Jeg tænkte at jeg ville opgradere min computer med nogle flere RAM, før jeg gjorde det havde jeg 959 MB, så købte jeg 1 GB mere, DDR2, med 667 MHz i ComputerCity, Corsair er mærket.

Efter jeg havde sat dem i havde jeg omrking 1950 MB RAM, det virket fint nok i starten men så fik jeg den blå skærm man kalder "Blue Screen Of Death".
Jeg fjernet dem så og computeren virker igen nogenlunde normalt, jeg har så prøvet at sætte dem i igen og det virket fint nok, men når jeg begyndte at spille spil og kom op at bruge omkring 850+ ram, så gik computeren i stå og der kom nogle mærkelige blå linjer over skærmen, så jeg blev nød til at genstarte, det skete hver gang den kom op og brugte omkring 850+ ram, jeg har så fjernet dem igen og tilbage på 959 MB RAM or det virker igen, men jeg ville virkelig gerne have de her ram i min computer for de hjælper virkelig, kunne jeg mærke de første gange.

Nogle der ved hvad problemet kan være? Burde jeg indstille noget efter jeg har sat dem i?
Avatar billede Buckie Nybegynder
08. februar 2009 - 14:58 #1
fjern dine 959 mb og sæt den nye ram block i, lad computeren boote - uden at den gamle ram. Hvis den laver bluescreen mens du kun har de nye ram i, er rammen defekt.
Avatar billede neptoz Nybegynder
08. februar 2009 - 15:29 #2
Okay mange tak, det vil jeg prøve.
Avatar billede neptoz Nybegynder
08. februar 2009 - 15:49 #3
Okay det ser ud til at virke meget fint, computeren kunne da starte op med det, men ligefør da jeg startet den op genstartet den af sig selv ca. 5 minutter efter, ved ikk lige hvad det betyder, men den har ikke gjort det endnu.
Avatar billede neptoz Nybegynder
08. februar 2009 - 16:02 #4
Okay undskyld for det 3. indlæg, men kan ikke rigtig ændre mit andet indlæg.. Det ser ud til at min computer bare genstarter nogle gange med de andre ram, så jeg har skiftet dem tilbage til de gamle.
Avatar billede Buckie Nybegynder
08. februar 2009 - 16:15 #5
Det lyder som om du har en defekt ramblok - jeg ville tage ned og få den byttet
Avatar billede neptoz Nybegynder
08. februar 2009 - 16:16 #6
Okay, mange tak, det vil jeg nok gøre.