Avatar billede unkill Nybegynder
08. februar 2009 - 11:51 Der er 3 kommentarer

802.11g laptops kan ikke finde dir-655

Jeg har lige købt en ny router: DLink dir-655. Der i den forbindelse opstået et problem. Når jeg sætter routeren til at mixe netværks signalet mellem b,g og n er det kun min laptop med n-netkort som er i stand til at finde routeren. Sætter jeg den routeren til at køre g only kan alle mine laptops finde routeren.

Nogen som har en ide til hvad jeg gør forkert og skal gøre?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. februar 2009 - 12:30 #1
Hmmm for mig, lyder som om at routeren ikke rigtig mixer de 3 standarder, men at N-standarden bliver den der "bestemmer", og det vil dine andre/ældre laptops, som kun understøtter til og med G, ikke acceptere!
Prøv evt. på D-link's website og se om der er lagt en firmware-update til routeren ud, som skal løse op for dette problem.

Problemet vil jo f.eks også kunne opstå hvis du sætter for "hård" kryptering på, i forhold hvad netkortene i dine forskellige laptops understøtter.....

Mr.Athlon
Avatar billede unkill Nybegynder
08. februar 2009 - 15:00 #2
det kan åbenbart ikke lade sig gøre at både køre n og g,b på sammetid på dir-655. så har opsat 2 routere til at køre henholdsvis n og g,b.
Avatar billede tumben Novice
19. juli 2010 - 18:07 #3
jo det kan ...har tre - der kører for fuld drøn b g n - se på din kryptering og dit b kort...det er nok det