Avatar billede vj2 Nybegynder
08. februar 2009 - 00:57 Der er 5 kommentarer

MAC vc PC

Jeg skal til at købe en ny bærbar og overvejer i den forbindelse en macbook

Jeg skal ikke bruge computeren til meget andet end almindelig kontorarbejde samt netsurf.

Gerne en pc, som er hurtig og lækker design.

Nogen der kan sige, for og imod en mac? Har hørt at virus, spyware mv. ikke eksistere i mac-verdenen. Er det korrekt? Vil jeg fortsat kunne anvende mine nuværende eksterne harddiske eller??

Det skal meget gerne være en bærbar med med 13-15 tommer skærm. En hvor man ikke kan høre blæseren samt en som ikke bliver for varm, Min nuværende bærbar (HP) bliver for varm.

Nogen der kan komme med anbefalinger for og imord mac vc. pc samt evt. komme med konkrete forslag til model mv..

PFT
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2009 - 09:46 #1
det med virus free mac passer ikke mere.

http://www.avast.com/eng/avast-antivirus-mac-edition.html

ved ikke noget om mac
Avatar billede M1992 Nybegynder
08. februar 2009 - 10:58 #2
Jeg bruger selv Macbook og er ganske tilfreds med den. Du vil kunne bruge dine eksterne, men du kan evt tjekke på hjemmesiderne for dem, bare for en sikkerheds skyld.
Men omkring varmen, kan du beskrive hvor du vil komme til at bruge den? Fordi macbook larmer overhovedet ikk hvis man bare bruger den på fx et skrivebord, og bliver heller ikk varm, mens når den fx bruges på skødet af dig selv eller på dynen, kan den godt blive ret varm, og dermed larme lidt for meget.
Avatar billede vj2 Nybegynder
15. februar 2009 - 23:55 #3
Bruger gerne computeren på skødet, så det skal den kunne klare
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2009 - 08:22 #4
et sidespring

jeg var i ikea gentofte i lørdags og der så jeg en lille nærmest halvbuet pude med fast bund man kunne lægge i skødet hvis ens bærbare bliver varm i bunden.

den kostede som jeg husker det 300,-
Avatar billede M1992 Nybegynder
16. februar 2009 - 10:21 #5
Altså den kan godt bruges på skødet, og det er ikke overdrevet varm, den bliver. Men hvis du skal køre windows på den, skal du passe lidt på for der kører den lidt hurtigere og bliver dermed lidt varmere.
Jeg bruger også selv min macbook på skødet, også når jeg kører windows. Og der er varmen faktisk ikke det helt store problem.