Avatar billede -TL- Nybegynder
07. februar 2009 - 12:44 Der er 7 kommentarer

Flytning af DNS host + domain fra One.com til Gratisdns.dk

Hej Eksperter

Jeg sår pt. og skal ha oprettet rDNS på mit domæne.
Prob. er at selve domænet er låst så der ikke kan redigeres til mit priv. IP. Jeg har haft kontakt til One.com om de kan oplyse de pågældende records i DNS'en på mit ip, men det lissom jeg ik får lov til det hos dem.

Nogen der kender til deres måde at opsætte DNS'en - dvs ip'en til domain , CNAME og MX.
Avatar billede dr-data Nybegynder
07. februar 2009 - 22:51 #1
Listen over Standard Opsætning kan ses her:
https://www.one.com/da/support/guide/advanced/dns

Hvis du ønsker at vide hvilke IP-adresser der gemmes bag "One.com Network", kan du slå dem alle op således.

1. Start en kommandoprompt (Startmenuen -> Kør -> Skriv cmd -> Tryk på Enter)

2. for hver er de domæner du vil have ip'en på skriv følgende i kommandoprompten.

nslookup yourdomain.com  (Og tryk på Enter)

3. Alternativt kan du via søgemaskine (eks. google) søge efter "DNS Lookup", hvor du så kan skrive du navne ind som du vil have IP'en på.
Avatar billede dr-data Nybegynder
07. februar 2009 - 23:04 #2
Jeg lagde lige mærke til at du skrev "r" DNS (rDNS),
dette er noget du normalt skal snakke med din ISP om, det har ikke noget med den normale opsætning hos GratisDNS at gøre.

GratisDNS tilbyder "Forward" DNS via webadministration og "Reverse DNS" via din egen DNS, dog også via deres webadministration, men det kan jeg ikke lige se hvordan man opretter... Jeg vil mene at man skal have delegeret sin range fra sin ISP Først!! (Enkelt IP'er understøttes IKKE!)
Avatar billede -TL- Nybegynder
08. februar 2009 - 01:23 #3
Min ISP kan godt gøre det, men inden vil jeg self ha' at mails og det bliver muligt og modtage.. altså at den DNS One.com har sat bliver magen til, dog med 'domain.dk' under mit priv. ip og 'www.domain.dk' til web..
Avatar billede dr-data Nybegynder
13. februar 2009 - 19:37 #4
OK..

Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du starte med at oprette/benytte en gratisdns bruger.

2. Oprette dit domæne
3. Oprette de adresser som du kan se hos one.com
4. Foretage en redelegering af domænet til gratisdns

Når dette er på plads, og du kan bekræfte at det virker efter hensigten, kan du fortsætte til punkt 5.

5. Bede din isp om at ændre din rDNS.
Avatar billede -TL- Nybegynder
13. februar 2009 - 22:22 #5
Jeg har kontaktet dem, men deres tekniker som skal sørge for den slags..er blevet ramt af sygdom, men de er sat på sagen..
Og har fået tingene fra One.com på plads.
Avatar billede dr-data Nybegynder
17. februar 2009 - 11:51 #6
Det lydder godt.. :)
Avatar billede -TL- Nybegynder
18. februar 2009 - 12:08 #7
Nu skulle de ha ændret det, men jeg ser f.eks ik på IRC at mit domæne bliver brugt.. dog hvis jeg går på myip.dk viser den mit domæne fint nok.. :S