Avatar billede pama Nybegynder
07. februar 2009 - 12:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Identificere mobilnumre ?

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at adskille mobilnumre fra almindelige fastnet numre.

Det skyldes at jeg sender gratis sms'er ud til min brugere på mit site, og jeg vil ikke betale for at sende ud til fastnet numre som allgivel ikke kan modtage sms'er.

Er der en liste over begyndelsesnumrene på alle mobilnumre i DK ?

På forhånd tak.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 12:40 #1
Du kan se her: http://www.itst.dk/nummerforhold-og-domaener/nummerforhold/nummerplanen-1 der er dog ingen garenti.

Sådan husker man et mobilnummer

Numre, der starter med følgende cifre: 2, 30, 31, 40, 41, 42, 50, 51, 52, 53, 60, 61, 71 og 81, er fortrinsvis afsat til mobilkommunikation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 13:08 #2
Kan man overhovedet det, nu når man kan flytte sit gamle fastnet nummer over på mobil?
Avatar billede pama Nybegynder
07. februar 2009 - 13:11 #3
Hmmm... god pointe
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. februar 2009 - 13:22 #4
Der er vist ingen, der endnu tilbyder ægte portering af fastnetnummer, så indtil videre kan du godt sortere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 13:26 #5
Hvad er ægte portering?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 13:31 #6
Ægte portering: Flytning af fastnet nummer til mobil nummer. og omvendt
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. februar 2009 - 13:33 #7
Ved godt Monofon har noget de kalder for "Yndlingsnummer", men det er blot en viderestillingsfeature a la tdc's Duet.

Så mig bekendt er der ingen, der endnu tilbyder ægte portering.
Avatar billede Mik2000 Professor
07. december 2010 - 01:51 #8
Kan man egentlig finde ud af hvilket selskab der har numre startende med 2515?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2010 - 03:31 #9
Hmm, telenor vil jeg mene.....
http://www.itst.dk/tele-og-internetregulering/nummerforhold/nummerlister-1
Se under: Nummerlisten
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2010 - 20:31 #10
#7
Det har intet med viderestilling at gøre, så sammenligningen med TDC Duet er ikke helt god.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2010 - 20:34 #11
http://www.itst.dk/tele-og-internetregulering/nummerforhold/nummerlister-1

Kan dog kun bruges som vejledende.
Et nummer kan godt være startet hos eks. Telenor, men skifter brugeren teleselskab og beholder nummeret, og herefter opsiger, så ligger nummeret ved det nye selskab.