Avatar billede alexbalex Nybegynder
06. februar 2009 - 16:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lydenhed forsvundet !! :S HJÆLP

Her i sidste uge fik jeg endelig mit nye grafikkort tilbage efter langtids problemer. Jeg kommer hjem og installerer det efter normal procedurer. Hardware og så software. Efter dette er gjort og jeg ville installere et spil, kunne jeg ikke da spillet havde observeret at der ingen lyd var. Jeg tjekkede lydenhederne og prøvede at afspille en sang og det passede. Nu har jeg prøvet alt fra at geninst grafikkortet, og geninst motherboard software med den CD jeg har og været inde på motherboardet's hjemmeside og hentet software derfra til Audio. Jeg afinst SP3 og geninst SP2 da jeg ikke kunne inst Men står stadigvæk i samme sandgrav. Jeg har oprettet et emne på Spywarefriforum.dk og de kunne ikke hjælpe og sendte mig hertil. Nogle der kan hjælpe? det ville være VIRKELIG dejligt!

Mit motherboard: BIOSTAR P4M900-M4
Min Lydenhed burde være: Realtek (har været inde på deres hjemmeside også)
Grafikkkort: Asus EN8600GT Magic

System:
XP Home Ed
SP 2
Intel P4 CPU 2.80GHz, 3GBRAM

hvis i behøver mere info spørg bare :)

tak

alexbalex
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 16:55 #1
prøv denne her
http://www.zhangduo.com/udi.html

måske kan den gelejde dig frem
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 17:00 #2
Avatar billede alexbalex Nybegynder
06. februar 2009 - 17:14 #3
okay :) vil lige sige at da jeg kiggede i Enhedshåndteringen -> Lydenhed var står der kun dette:
Codecs til lydenheder
Codecs til videoenheder
Drivere til ældre lydenheder
Mediestyringsenheder
Ældre videocaptureenheder

Til det var jeg inde og prøve at Tilføje ny Hardware. Og fandt frem til en masse lydenheder og prøvede nogle af dem jeg mente var nogle af de der kunne være min lydenhed. Deriblandt Realtek High Definition Audio - og den er gul nu. HAR prøvet at opdatere software til den via motherboard CD, driver fra nettet etc.

Og jeg slettede SP3 og geninst SP2 for at kunne inst: High Definitino Driver Package - KB888111
fra den audio driver/software jeg fik ned fra BIOSTAR's hjemmeside (den du skrev)
den er installeret men står samme sted..
Nu er jeg igang med at prøve Unknown Device Indentifier og da jeg starter den op siger den: I/O error 105
og når jeg trykker på Detect Now (F2) sker der intet :S programmet lukker ned tror jeg.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 17:29 #4
har du prøvet at højreklikke på lyden i unknown devices og så find driver
Avatar billede alexbalex Nybegynder
06. februar 2009 - 17:30 #5
hvilken lyd? der står nemlig ingenting i programmet :S
Avatar billede alexbalex Nybegynder
06. februar 2009 - 17:44 #6
jeg lavede lige en hjt scan :)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:43:33, on 06-02-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
C:\Programmer\McAfee\MSK\MskSrver.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\IC\Card Reader Driver v1.9e2\Disk_Monitor.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\TRENDnet\TRENDnet TEW-421PC_TEW-423PI\WlanCU.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
c:\PROGRA~1\mcafee\msc\mcuimgr.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
E:\setup.exe
E:\DRIVER\CHIPSET\VIA\SERVICE\VIA_HyperionPro_V514A\setup.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\Driver\7\INTEL3~1\IDriver.exe
C:\WINDOWS\system32\MsiExec.exe
C:\Documents and Settings\Alexander\Skrivebord\Ny mappe\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: McAntiPhishingBHO - {377C180E-6F0E-4D4C-980F-F45BD3D40CF4} - c:\PROGRA~1\mcafee\msk\mcapbho.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Programmer\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Disk Monitor] C:\Programmer\IC\Card Reader Driver v1.9e2\Disk_Monitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneCmd.exe" clear
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Wireless Configuration Utility HW.15.lnk = C:\Programmer\TRENDnet\TRENDnet TEW-421PC_TEW-423PI\WlanCU.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.mcafee.com
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1213267929765
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\MSK\MskSrver.exe
O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe

--
End of file - 8117 bytes
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2009 - 10:00 #7
http://peecee.dk/upload/view/153635

her kan du se hvordan du gør
Avatar billede alexbalex Nybegynder
07. februar 2009 - 11:50 #8
jeg ved godt hvordan man gør :) er ikke helt idiot ;) men det virker ikke. Der står ikke noget. kan ikke gøre noget, og når jeg trykker på F2 lukker programmet ned.
nu har jeg fået nok. jeg har kæmpet med denne computer i over 1 år nu så nu geninstallere jeg Windows og ser derfra. :)
andre råd? :)
Avatar billede alexbalex Nybegynder
17. februar 2009 - 20:49 #9
Ingen hjælp - lukker herfre